fredag 5 december 2008

opp amaryllis

Ifjol sparade jag mina amaryllisar... Hade dom på sommarbete ute... tog in dom i höstas...
Några hade dött. Två tog jag till skafferiet, som jag tänkte sätta på drivning lagomt t jul...

Sen blev dom bara kvar där... såg så tråkiga ut!
Men igår när jag tittade in där, så hade den ena skjutit fram en knopp! Knäppte kort på den lilla överlevaren direkt när den 'klev ur garderoben'...
Fast jag råkade formatera kortet på kameran :(
Men men... planterade den iallafall... här ser ni hur det blev :) Använde det jag hade hemma...
"Man tager vad man haver" :)


önskar mig att någon kunde måla våra köksstolar/köpa "nya"-vita!


Ha nu en riktigt mysig helg allihopa!
Kramar/ Hanna



11 kommentarer:

Mjuka sa...

Vilka fina bilder du visar! Önskar dig en skön helg
kram Malin

Annie - Annalunda sa...

Hej Hanna!

Tack för din gulliga hälsning! Vad roligt med en ny blogg. Välkommen!

Härliga bilder! Kram Annie

Vitt och nött sa...

va fint du hade gjort det! å va söt amaryllisen va :)
krukan bara älskade ja! var har du köpt den? är den "ny" eller loppis? underbar iaf...

ha en skön kväll!

Compact Garden sa...

Vilka fina bilder, duktigt ändå att få upp amaryllisen.Jag ska kanske försöka med det till nästa år..trevlig helg/Anne

Lundagård sa...

Så fint arrangemang! Kul att hitta en ny blogg!

Gnistrande snö sa...

Tack för din gulliga kommentar och så kul att hitta hit:-)
Vilka underbara blomsterarrangemang du visar på din blogg!

Ha en fin fortsättning på helgen!

Kram
Katarina

Millas hem sa...

Så kul att den "tog" sig!
Och kul med en ny blogg att kika in på!
Kram C

Jessica sa...

Hej,
vad kul att jag hittade till din fina blogg! Vilket fint arrangemang du gjort med den nyvakna amaryllisen!
Välkommen hem till mig - också ny i bloggvärlden!
Kram
Jessicai

♥ Fyra årstider sa...

Ser väldigt fint ut och påhittig är du.
kram Lotta

Nettan sa...

Va fint du gjort! Å vist ä det kul när man lyckas "driva" upp något själv å känner att man har gröna fingrar!;-)
Tack för gullig komment hos mig!
Kram Nettan

tre nyanser av vitt sa...

Hej
Välkommen till bloggvärlden. Vad fint du har och vilken bra ide med siffrorna den "lånar" jag. Hit återkommer jag gärna igen
Kram Marie