torsdag 7 oktober 2010

loppisfynd... och en liten tävling

.
..
Jag har loppat igen :)
...tre små skålar... kökshanddukar med monogram... spillkum... en liten virkad handduk... ett gammalt rivjärn... en knippe pepparkaksformar... ett fint vitt förkläde... osv...
.





.
En gammal bok om " HemKonservering - Modern handbok i konservering av Bär Frukt Grönsaker "
Bra att ha nu när matkällaren ska fyllas upp ;)
.
Och en träbehållare för 'Sylt av lingontyp' ...vet inte vad de kallas för?
.

.
De här skålarna ska bli matskålar till vår lilla kattunge, som vi ska hämta imorgon :)
.
Ni som har följt bloggen kanske kommer ihåg My, katten som försvann strax före jul ifjol. Hon har inte hittat hem igen...
.
.
Så till Tävlingen!
Jag hade tänkt ha tävling när besöksmätaren kom upp i 100.000 unika besök. Nu har den hunnit ticka på ytterligare några tusen, och ni som följer bloggen blivit över 200 personer! På min lilla blogg... Jisses :)
Tack för att ni tittar in
.
Vinsten är kökshandduken med monogram EC, den lilla virkade handduken, och rivjärnet.
..
.
Lämna en kommentar till detta inlägg och länka till mig från din blogg med bilden här ovanför, har du ingen blogg kan du tipsa några vänner om tävlingen och lämna din mailadress i kommentaren.
Tävlingen pågår tillochmed 6/11. Lycka till !!
.
.
.
Ha d gott!
Kram ♥♥♥ Hanna

35 kommentarer:

Plupps krypin sa...

Oj, så mycket fint du har hittat, man blir ju riktigt avundsjuk.
Trevlig helg. Yvonne

fröken knopp sa...

Underbart med några ord från dig!! O vilka underbara bilder sen då..O minst lika underbara fynd!!!

Hoppas att du får en underbar helg!!
Varma Kramar Elin

Maria - Villa Krutbruket sa...

Hej svejs!

Jisses, så roligt med alla följare. Över 200, grattis!
Men jag tycker det är lite klent med inlägg just nu, vännen ;) Saknar dig!

Jag vill självklart vara med i din tävling!

Hoppas du & din familj för en härlig helg!

Kramar Maria

Mjuka sa...

Oj, så då var jag först :-) Mysig vinst, måste hålla tummarna hårt!!
Jag länkar hos mig
kram Malin

Compact Garden sa...

Men vilka fina fynd du gjort..jag måste hitta lite nya ställen, det ser jag haha..

Självklart vill jag vara med i din tävling och länkar på bloggen.

Ha en sön dag kram Anne

Det vita dårhuset sa...

God morgon gumman!
Jag är gärna med i din lilla tävling:)))
Ha en underbar Fredag!
Kramar

Nilla sa...

Oj vad trevligt med en tävling. !

Självklart vill jag vara med.

Ha de bäst !!
Nilla

alegni sa...

du har visst varit i loppisfyndarnas paradis, så mycket fint som du hade med dig hem från loppisen :)
tack, jag deltar gärna i din utlottning och länkar från min sida (längst ner numera).
ha en fin fredag! kram
ingela

Hemma hos Märtha sa...

Hej Hanna!

Jag vill väldigt gärna vara med och tävla!!
Din blogg är sååå fin och fågelkvittret underbart..:-)
Ska försöka länka till min blogg men är väldigt ny på det här så jag vet inte om jag får till det!!

Önskar dig en finfin helg!
Anne-Lie

Tierlantijn sa...

Nice pictures! Really love that barrel/basket! Great!

Best wishes, Ilona

Tierlantijn sa...

Great pictures! Really love that barrel/ basket! Great!

Best wishes! Ilona

Galleri MochB sa...

Finfina fynd! Blåvitt som jag gillar, och jag vill gärna delta i ditt lotteri :O)
Skön helg, och så mysigt det låter med kattunge. Kram Mia

Livingroom sa...

Yes, vad söta vinster du har. Även jag har ett blå vitt kök så dessa passar perfekst - ifall att jag vinner... Länkar även mid bilden.
-Lotta-

White cotton grass sa...

Jag är gärna med i din fina utlottning! :)

Fixar länk direkt.

kram
helena

Älskade pion sa...

Vilka fynd du har gjort vännen,Klart jag är med i din fina tävling,länkar så klart.kramar Ulrika

Summerfield sa...

Stort tillykke med dit læsertal!:) Jeg tror ikke jeg kan være med i den lille giveaway når jeg kommer fra nabolandet. Jeg vil istedet lige rose din blog, for den er godt nok herlig:)

Hav en dejlig helg
/lene

www.summerfieldhome.blogspot.com

betong ute och inne sa...

Hej, klart jag med är med och tävlar. Du har så jättefint hemma hos dej.....älskar allt det vita =)

Ha det bäst...
Kram Malin

Titti sa...

Hej
Jag vill självklart tävla, så jag länkar ifrån min blogg. Ha en fin dag/Titti

Livet på Sjögård sa...

Kommer gärna med i din utlottning, länkar med bilden på min blogg! :)

Så roligt det låter med kattungen... Synd att den förra försvann. Vi fick just höra att en av våra kattungar (som flyttat till våra bekanta) har kommit tillbaka efter att ha varit borta sen i början av april i år. Barnen deras var såå glada :)

Vita Falkens Lantliv sa...

Jag är med och tävlar:) Länkar såklart!
Kram Susanne

ANNIKA sa...

Jag tipsar vännerna och deltar i tävlingen...
gustafsson.57@hotmail.com

Anonym sa...

Du hade lycka på loppisturen! Lycka till med missen!
Vill gärna vara med i utlottningen och grattis till alla besökare. Du har en trevlig blogg så den ska du vara stolt över.
B

britt.jonesig@telia.com

Sirpa sa...

Hej!
Jag vill gärna vara med i din tävling! Jag länkar hit från min blogg!
Har det bra!
Kram Sirpa
Ps Jag har en liten utlottning hos mig!

Pau sa...

Fin blogg har du!

Jag undrar, om lingon"asken" e för utrikestransport. jag har en bok, var berättas, hur lingon har exporterat från Finland och i hurdana lådor osv.

Jag e gärna med tävlingen:) Jag tipsar mina kompisar gärna av din mysig blogg & tävligen.

Sandra sa...

Hejsan!
Man får riktigt sommarkänsla av att vara in på din blogg med fina fågel läten! Jag vill jätte gärna vara med i din tävling,har länkat hit med bild på min blogg..
ha en super skön fortsatt vecka!
Kram Sandra<3

Anonym sa...

TACK för all underbar inspiration du ger mej. Blogg lös men inte lott lös!! Tipsar alla vänner!

Kram Katha

katharina.petersson@edu.norrkoping .se

Unknown sa...

Vilken gullig blogg du har! Grattis till den!
Det är verkligen så fina grejer man kan fynda på loppis.Det du har som vinster i din tävling här skulle passa så fint i mitt blåvita kök här hemma. Jag älskar verkligen loppisgrejer och ska börja arbetsträna på ett stort loppis här i stan.Min man är rädd att jag ska komma hemsläpandes med alltför mycket, hihi.
Jag vill gärna vara med i din fina tävling och länkar förstås med bilden i min egen blogg(högerspalten, rätt långt ner)
Jag håller tummarna!:-)
Ha en riktigt skön helg nu!
/Kram Karin

Anne B. sa...

Tar en lott, tack. E-post finns under sähköposti. Har ingen blogg, men har mailat 3 kompisar.

Hildes Scrappeunivers sa...

Å så flott. Jeg er med og har lenket her: http://konkurranseblogg.blogspot.com/2010/10/vinn-hos-hanna-hantverk.html

Klem fra Hilde

swimzy sa...

Heihei! :)

Ja, her vil jeg være med:)

Har linket i bloggen min her:
http://swimzy-lykke.blogspot.com/2010/10/give-away-hos-hanna.html


MVh siv anita
siv_anita_pet@yahoo.no

Efwa sa...

Jag vill jättegärna vara med i din tävling och länkar från bloggen "Ett hus på landet" såklart.

Anonym sa...

Hi hi jag lyckades länka från min sida så naturligtvis är jag med i utlottningen!!
Kramizar från norr!!

Vform sa...

Fantastisk fin blogg du har!
Kommer gärna och besöker dej igen!
Är med i din tävling och länkar på min blogg!
Ha det bra!

Elina sa...

Vilka fynd! Färgerna passar mig perfekt! Har planer på att göra om i köket, färgmässigt. Nu är det svart-vitt som gäller, men tanken är att det ska bli blå-vitt. :) Jag har länkat o hoppas nu verkligen på vinst! Här hittar du min länkning: http://dansbandsanka.blogspot.com/

Inge sa...

Härliga fynd, är självklart med och tävlar och vill ha två lotter, tack, för jag har länkat:
http://nallepuh.blogspot.com/2010/11/ett-rivjarn.html

Trevlig helg