fredag 12 december 2008

fredag igen...

Och Lucia... Dagen började med sonens lussande på dagis. Kameran hade vi glömt hemma :S
Men jag kom på att vi brukar knäppa alldeles för mycket kort på alla dessa luciafiranden... 20-30 kort på massa småtomtar, o lucior... Så jag tror att det blev alldeles lagom att knäppa bara några med mobilen :) På måndag är d dotras tur att lussa, på skolan.



Senare va jag in på loppis o kikade. Dök på en liten kruka, som va så söt... Men 20.- skulle
dom ha, tyckte d va lite dyrt (snål?!).... Fick den för 15 till slut, iaf :)

Ska jag måla den vit, tro? Vet inte vart jag ska ha den heller, såklart... men nu hamnade den på bordet i vardagsrummet, med en kotte i.



L fick den här i julstrumpan en morgon. Hon börjar tvivla lite grann på att tomten finns.... Hon va helt säker på att mamma gjort den; "jag känner igen den, tomtar kan inte göra såna här"


Skräp för dom flesta... själv flög jag på den, som en kråka... känner mig som en sån ibland, samlar på allt som 'glänser' :D Såg riktigt hur maken tänkte.. 'va f.. ska hon m den till?!' ....den kan ju va fin t nåt, ehh .. pynt.

**********************************************************
Över till nåt helt annat, en liten stund :)









Kände mig så less på julmusik ... missförstå mig rätt, jag älskar julen! Men nu har jag lyssnat på julmusik i över en månad... ..?
Det här är årets bästa låt, enligt mig! Love Takida :)

**********************************************************

Nu ska jag sätta mig och mysa med familjen, se på julfilm, dricka glögg, äta nå smågott....

O få tillbaka julkänslan! Det är ju ändå luciakväll :)

Ha d gott, kära vänner!

Kram Hanna

3 kommentarer:

annashusidingtuna sa...

Vad fin din ny inköpta kruka är, förstår din beslutsångest om du ska måla den eller inte.
Ha en fin lucia helg!
Kramar Anna

Noll54/Eva-Karin sa...

Tack för din snälla kommentar hos mej! Ja du var en jäkel att pruta!
Vitt är ju alltid fint, men det beror väl kanske på var du vill ha den! Det är väl bara att måla om igen när du tröttnat!

Ha en skön helg!
E-K/noll54

♥ Fyra årstider sa...

Idag blir en härlig dag med lucia och snölek.
Kram Lotta