fredag 26 december 2008

Vill ha...

..en glasveranda.. vill jag ha! Blir alldeles knäpp när jag ser bilder på era fina verandor...
Själv har jag bara en .. oglasad variant :(
Och så vill jag ha högt i tak... Ett hus som e äldre än 30 år, alltså... Som inte e i rött tegel.. Utan trä...

Och en övervåning... med en snygg trapp...helst vitmålad!
Och flera eldstäder!
Jaja, tillbaka till verkligheten... Får väl vara glad att jag har nånslags veranda, iaf..istället för lilla hemska trappen som va där när vi flyttade in! Och tegel är ju ändå underhållsfritt... Trapp kommer jag få, så småningom..fast neråt.... Får se om jag får måla den vit :S
Högt i tak..har jag i trädgården, får nöja mig med det...
Och eldstad... blir det iaf en till nere :D
Man ska väl vara glad för det man har !
Men drömma bör man...annars...?

Imorgon skulle jag vilja ta en tur till Mobackes Trädgårdscenter, i Bollnäs...
Där finns det mycket fint att glo på :D
Får se om jag får med mig nån...


Ha en fortsatt trevlig Annandag!

Kramar Hanna

6 kommentarer:

Anneli sa...

Visst kan man drömma - det gör jag jämt om nånting som man skulle kunna ha om man så där som dom visar just nu i tidningen....Phu..
God forsättning och Kram/Annelie

Sjabbig men chic sa...

Jättefin blogg har du med många inspirerande bilder dessutom så vill jag också ha en glasveranda!
Egentligen så vill jag ha allt!;)

Lisa

Malin sa...

Visst är det vackert med gamla hus (som jag bor i) men tänk på allt underhållsarbete ... :( kostar pengar och tar tid. Men det är mycket själ i ett gammalt hus !! =)
God fortsättning!
Kram Malin

Min Verden sa...

Ja, jeg vil også ha glassveranda. Nå har jeg ny treveranda - så det er håp i hengende snøre :) Fortsatt god jul. Hanne

Noll54/Eva-Karin sa...

Jag har en glasveranda, men tyvärr stökar vi till det där när vintern kommer, för kallt där då!
Men visst på sommaren är det underbart!

Ha det så gott!
E-K/noll54

Goa sa...

Jaaaa! Jag vill också ha ett sånt hus! Och så kan vi går runt i våra långa blomklänningar som på bilden!...*Drömmer*

Underbara bilder!

Kram på dig vännen...