onsdag 3 december 2008

snö, siffror & knäck

Sprang och hämtade kameran imorse efter jag varit ut till skolbussen med dottern...
Det e ju så fint med snön :)

Syns inte på korten att det regnar :P


Ett av mina mjölktunnor står kvar ute...


Knåpade ihop siffror till adventsstaken ikväll...


Blev faktiskt nöjd m dom :)



Samtidigt kokade jag knäck, eller ja... knäckbräck som dom heter i receptet.
Och så var det läggdags för barna samtidigt, jag kunde inte gå ifrån knäcken... som kokade över...på spisen som inte tål socker.... Maken var ute o försökte få fram snöslungan......
Det höll på o bli pannkaka av allting....
Men till slut så kom dom i säng ändå... Parkeringen blev skottad, och knäcken kokade klart...
Återstår o se hur den smakar :)
Trodde ju aldrig att man (nästan) kunde misslyckas med knäck, haha!
Ha d gött !
Kram Hanna

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Hanna! Du är flitig med allt julstök och bloggandet! försöker gå in på din blogg när jag är ledig,blir såå glad över allt du åstadkommer.Man blir inspererad av dej!! Här har bakats biskvier och satt upp en liten söt julgardin i dag: ute snöar det i dag igen så vackert! kram från Alfta

Hanna sa...

Hej Lena!
Tackotack :D
Jag funderade om det va du som hade skrivit förut :)

Vi får hoppas att snön ligger kvar till jul...
Kanske ses nån gång då?
Ha'de! Hälsa!

Kram

Ann-Catrin sa...

Oh här var det ju så juligt och mysigt... vad du fixat och donat.. underbara bilder!!

Snälla skicka lite snö till oss med.. härär det så grått så grått!!

KRAMAR
A-C