söndag 14 december 2008

Skymning & Snö

Ja, jag hann ut en sväng med kameran idag ändå... Och ruskade av en massa snö från träden.

Jag sprang.. eller pölsade i snön.. o knäppte lite, under tiden maken skjutsade runt barna på skotern.
Det va riktigt skönt ute.




Sonens lilla spark

Kottarnas snögubbe har fått en toppluva :)



Dvärgsyren i julskrud


Pergola-taket

Pilen


Sen tände jag en massa ljus på altanen, dukade fram glögg, pepparkaka och knäck.....
Och knäppte på julmusik.. Myyys!


Här ser ni en av våra små lampor vid grillplatsen... där under snön :D





Måste gå o väcka maken nu, som verkar ha somnat i badkaret. Sen blir det film.

Tack igen för alla gulliga kommentarer, är lika roligt varje gång det har kommit 'post' :)
Ha Det Gott !
Kram Hanna

13 kommentarer:

Ett skönare liv sa...

oh va härligt me snö :) här e de inte en flinga..
ha en skön vecka :)
kram nadja

Mjuka sa...

Riktigt mysiga vinterbilder!! Får jag fråga hur du får det att snöa på dina bilder? Jag är väldans oteknisk av mig, men med lite hjälp kanske det går
kramar Malin

Maria - Villa Krutbruket sa...

Godmorgon!
Tråkigt med eran Kid. Alltid tråkigt när dom måste lämna oss.. Förstår att ni saknar honom.
Ja vi roa oss en stund, men hon tröttnar ju aldrig hade hon fått bestämma hade vi stått där fortfarande och kastat denna pinne =)
Ja va roligt, tack för tipset måste kolla hur det funkar =)
HA en jätte bra måndag.. kram

Ett skönare liv sa...

Tack snälla du :) hehe men de va väl msigt, att ha me lillen på bröllopet... :)

Ja visst e de underbart :) jag kan sitta i timmar och söka runt.. fastnar lixom när ja börjar.. men du kan söka på inredning på google efter den stil du vill ha, eller på olika favorit märken, eller stylister eller fotografer.. finns hur mycket som hellst :)

Ha en skön dag !
å du skulle inte vilja dela me dej lite av all underbara snö ni har :)?

kram nadja

Lilla huset på prärien sa...

Hej Hanna!

Tack för din söta kommentar :) Vilka fina bilder du visar - den där sparken gillar jag jättemycket! Tänk om det kunde komma så mycket snö här nere i Skåne så jag kunde använda en sådan :)

Ha en bra vecka!

Kram Jenny

Wee Mary sa...

Hej!
Precis så ska en vit jul se ut!
Här på västkusten lever vi alltid på hoppet att det ska komma snö.
Härligt att se.
Ha en bra vecka!
/Marie

annashusidingtuna sa...

Visst är det mysigt att fika ute även om det är vinter?!
Det är så många som inte har fattat det, men jag kan nästan tycka att det är mysigare än på sommaren för då kan det ju istället vara olidligt hett så att det inte går att sitta ute för den skullen eller en homla massa mygg...
Kram Anna

annashusidingtuna sa...

Visst är det mysigt att fika ute även om det är vinter?!
Det är så många som inte har fattat det, men jag kan nästan tycka att det är mysigare än på sommaren för då kan det ju istället vara olidligt hett så att det inte går att sitta ute för den skullen eller en homla massa mygg...
Kram Anna

MODERN COUNTRY sa...

Hei Hanna, takk for din gulliga kommentar! :)
Så vakkert fin blogg du har med lyse friske farger. Jeg elsker virkelig ditt kontorhjørne, herlig fint bord! Vakker stue med fin ovn og pyntet tre også.

Ha det så godt og kos deg med Førjulstida!
Klem Aina

Compact Garden sa...

Åh, vilka magiskt fina bilder, tänk om det kunde bli lite snö här också :-)men tyvärr blir det bara blask av det:-(
Kram Anne

Mari sa...

Kauniita jouluisia kuvia :)

maiju sa...

Onnea uuteen kotiin... eiku blogiin! =)

Paljon kaikkea kaunista sinulla täällä - palaan uudelleen paremmalla ajalla! Ilman muuta voit linkittää! Kiva, kun kävit luonani. ;)

Alexandra sa...

Men åh... underbara vinter! Kom hit!!! Så mysigt och jag önskar så innerligt att vi också hade vinter!

Kram Alexandra