söndag 26 april 2009

Idag har jag blivit med...

...ett pyttelitet gammalt VÄXTHUS !! Yeiiiii !
tidigt imorse...ja, vi låg kvar i sängen iallafall : ) Plingade det på dörren... Tog förgivet att det var någon av barnas kompisar... Sen hörde jag en traktor utanför... - Shit! Är det grannen som kommer med växthuset, redan?!
Jag tror det var två år sen, som han frågade om jag ville ha växthuset som han hade i förrådet.
Och igår så frågade jag om han fortfarande hade kvar det... -Ja, jag kan komma förbi med det nån gång...

Så det var bara att studsa upp ur sängen, tacka och ta emot ett växthus! Eller ett pussel, rättare sagt... Får hoppas att alla delar är med :S

Ännu ett projekt... : D


Här i gamla hundgården ska det få stå...

Och få lite skugga av kaprifolen...


Jag hittade en hink i garaget... som jag norpade åt mig. Den blir fin med någon blomma i !!


Efter vi hade fikat frukost tog vi en tur till VÅRMÄSSAN ...
.

Några fina montrar fanns det...
Handlade gjorde jag inte... mer än fem inredningstidningar för en femtilapp. Fanns inte så mycket att köpa där.
Men en langos slank ändå ner... ett måste på mässan : P
.





Och väl hemma igen... så städade jag altanen. Så nu är altanen redo för sommaren : D
Tack för alla goa kommentarer!!!

Ha en bra början på veckan, vänner!!
Kramar / Hanna

17 kommentarer:

Maria ( Idekroken ) sa...

Så flott med veksthus ! Det skulle jeg ønske jeg hadde jeg og ;)
Og mange nydelige bilder du viser ;)
Klem Maria fra Idekroken

Mia sa...

Grattis till växthuset! Då har du lite att pyssla med nu, så härligt. Min stora dröm till trädgården är också ett växthus, även om det är litet. :)

Ha en fin måndag!
Kram Mia

Maria - Villa Krutbruket sa...

Åhhhh vad härligt att du äntligen fått ett växthus... Guuuu vad roligt!! Vart ska du ha det i trädgården?

Mysig mässa!!

Snart på möte sen till sjukgymnasten...

Kram på dig!

Marie//Tekla Maräng sa...

Grattis till ditt nya pussel, nä jag bara skoja grattis till ditt växthus håller tummarna får att alla delar är med.
Vilka fina bilder du bjuder oss på ifrån Vårmässan.
Ha det gott Marie:)

Anne sa...

Hej!
Grattis till att du blivit med växthus!
Man har så mycket glädje av det, vare sig man har det som ett extra rum eller som odlingsparadis =)

Fina bilder från en mässa som såg ut att vara väldigt bildskön i alla fall, även om du inte handlade så mycket.

Kram Anne

♥Min Eden♥ sa...

Det kan man kalla goda grannar!! Gratulerar till växthuset, nu får du börja odla med stort O...
Växthus är min dröm oxå, men en vacker dag kanske någon ringer på hos mig också :)

Cornelia sa...

Grattulerar till växthuset! Det blir ett kul projekt o sätta tänderna i :-)

Lotta-livets väv sa...

Ska bli spännande att följa ditt växthusprojekt....åååååå, vilka underbara bilder från vårmässan...man blir bara så inspirerad! Dags att kavla upp ärmarna och dra igång...med alla *blink* önskningar och projekt bums!

Compact Garden sa...

Jag vill också ha en granne som ringer på dörren och undrar om jag vill ha ett växthus :) på skoj...men vilken snäll granne du har, då vet jag att vi kommer att få se fina bilder under våren..härligt..

Ha en underbar vecka/Anne

carina sa...

Vad roligt med ett växthus och med dina gröna fingrar kommer det nog att bli väldigt trivsamt.
Var i väg på vår mässan också...men inte fanns det mycket att handla inte..
Kram/Carina

Sabina sa...

Härliga bilder från mässan. Lycka till med växthuset! Det blir säkert superbra.
Kram Sabina

Malin sa...

Hej!
Åh lyllos dig som fått ett växthus!
Det blir 2 år mellan mina små =)
Vi har nog inte varit på ICA Maxi på flera månader tror jag, även om vi åkte mycket dit förut, bra priser men lite långt dit.
Vilka fina bilder från Vårmässan, man blir lite sugen att göra om =)
Kram Malin

Uttan sa...

Gratulerar.
Skulle inte var så dumt om någon "dumpade" ett växthus i min trädgård heller.
Och platta att ställa det på hade du redan..fiffigt!
Mycket fint att titta på nrä du var på Vårmässa kul att Du lagt in bilder så man fick se lite vackert.
Hinken Du hittade i garaget...kul.

Ha det bra!
Kram!

Maria sa...

Wiho! Finally :)
Roligt för dig, kommer att bli kanon!

Glada vappen till dig/er med!
Kramar

Maria - Villa Krutbruket sa...

Godmorgon tjejen!

Med oss är allt bra, jobbar och jobbar i huset. Det är väl de vi har för oss, så mkt annat hinns inte med tyvärr..

Ikväll blir det valborgsfirande hos ett par kompisar, grilla korv och titta på brasa. Mysigt!

Ska hämta min torkvinda idag, dom ringde igår och sa att den kommit.
HÅLL I DIG!! 1395:- kostar den
Konstigt att din var dyrare, är väl samma märke till o med.. hm?

Ska ni hitta på ikväll då?
Blir det någon brasa..
Vi hade tänkt att elda hemma på Krutbruket men det är ju eldningsförbud lite varstans så vi går ner till brasan där vi ska bo i stället...

Har du shoppat nåt roligt på sistone?

Hoppas ni får en toppen helg! KRAMAR KRAMAR!!

färg o form sa...

Tjohejsan!! Men oj så mkt fint du visar, nu kikar jag vidare.
Må gott//Hannah

Marina sa...

Wow, vilket härligt projekt med ditt växthus. Grattis till det!