fredag 24 april 2009

Livstecken...

...från mig, och min trädgård : )
Ja, idag har det varit helt sjukt varmt! Gick en runda i trädgården, o kollade läget... Börjar hända lite saker : D
Uppstammade vinbärsbusken har redan besök av bladlöss, och myror! Fy!!
Tulpanerna har kommit upp tio centimeter, trots snön.
Nästan hela framsidan är ju som sagt täckt av lite blålera... Måste nästan ta trädgårdsslangen och spola rent allt!

Bilderna är från baksidan...



Backnejlikan verkar vara vintergrön...
.
Ludna gosiga lammöron...




Lite snö har vi kvar, fläckvis... Försvinner förhoppningsvis nu under helgen!

Imorgon blir det badhuset med kottarna, på förmiddagen... Sen hem o pyssla... jag ska städa altanen. Maken vill ha hjälp att bära ner "skitmycket" gipsskivor och osb-skivor till källaren... rättare sagt ca 120 stycken!! Behövs inge gymkort här, inte!
Och på söndag blir det Vårmässan en sväng... Grilla ska vi göra 'hela helgen' såklart : P
..
Jag har fått en Award!!! Av min blogg-vän Maria /Villa Krutbruket. Tack så hemskt mycket : ) Vad glad jag blir!!

Trevlig helg!! Sköt om er!
Kram Hanna

5 kommentarer:

Rester till middag sa...

Vårt land är verkligen avlångt!
Här har vi utslagna tulpaner.
Förstår att du gläds åt alla vårtecken.
Ha´en bra lördag!

Britt sa...

va skönt att våren har kommit upp till er också! Visst är det underbart?
Tänk att man längtar så det nästan gör ont och när den väl kommer vill man bara stanna upp!
;-)

Kram Britt

Vit Gladiolus sa...

Fantastiska bilder! Visst är det så att allt exploderar nu, det gäller att hänga med. Ska vara ute hela dagen idag!! ;)
Kraaaaam

VILLA VRÅKEN sa...

Härliga vårtecken.......
Fin blogg!

// Linda

carina sa...

Visst har vi haft en underbar helg...här har premiär grillats.
Har hunnit ligga i en rabatt plus skurat uteplatsen.
Varit en sväng på vårmässan.
Inhandlade ett par saker,
en utomhuspryl och en inomhussak...
Kramar/Carina