torsdag 2 april 2009

Vad är det för en dag....


...är det en vanlig dag...
Nej, det är ingen vanlig dag...
för det är våran 5-års bröllopsdag...
och 15-årsdag...
...och min födelsedag...
Hurra hurra hurraaa!
.

Haha... får man lov att vara lite ego : P Jomen vafasiken.... det e ju min blogg : D
Japp, då va man lite äldre igen... det är inte mycke o fira... när man kommit över 30... jag slutade räkna då!
Men att maken orkat med mig i hela 15 år är väl värt att fira!!
Vi träffades på min 19-årsdag... och gifte oss alltså för fem år sen, på tio-årsdagen... Jag höggravid med minstingen = stor som ett hus!!!
Så tyvärr...några vackra bröllopskort bjuder jag inte på idag... för det finns inga : D

.
Nä, istället får ni se mina nya dynor : D
Japp, har oxå varit på Jysk ... som så många andra bloggerskor : P
.

Blev lite mer påskpyssel med barna igår... de gjorde ett varsitt ägg... i 'mammas färger' hehe!
L's ägg fick jag imorse... samtidigt som jag fick frukost på sängen av familjen... de kom o sjöng för mig allihopa... tillochmed vofsingen som vi e hundvakt åt : D

Här ligger äggen i min nya murgröna... Alla har väl förstått vid det här laget att jag gillar murgrönor : P
Den här va lite speciell i bladen, så den fick följa mig hem : )
Betongkrukan har jag nog visat förut? Gjöt den för ett par år sen...
.


Och här är han! Kära maken!! På bröllopsdagen...på vedbacken, haha! Provar sin nya hjälm : D
Jag skulle ut o leka med kameran, så då fick han gå ut o leka med motorsågen ; )

Fick några presenter imorse... Sånt som jag gillar... Som många kallar för skrot, haha!
Två gamla flaskor, och en fruktlåda! Så fint : D


Ha en bra dag allihopa!!
Tack för att ni besöker mig!
Kramar / Hanna

31 kommentarer:

Villa Carl Larsson sa...

Stort grattis på födelsedagen :) Klart man får vara ego. Det är ju DIN dag!! hihi

Och de är ju så fina de där dynorna. Gjorde sig super till de utemöblerna. Härligt!

Kram Josefin

Maria - Villa Krutbruket sa...

Men Happy birthday gumman!!!! Åh vad roligt med så mkt på en & samma dag :P

Torunn sa...

Gratulerer så mye med både den ene og den andre dagen!
Og så my flott du har fått!

Ha en strålende feiring videre :-)

Klem Torunn

Erika i Villa Lilja sa...

Grattis på din stora dag och alla de andra bemärkelsedagarna. Smart och ha mycket på en dag =)

Uteplatsen blev superfin, är så avundsjuk på dynorna, har inte lyckats hitta några på Jysk här nere i Skåne
Ha en fortsatt superdag
Kram, kram Erika

EN INREDOHOLIC sa...

Grattis på födelsedagen!!! Hoppas du får en fin dag och att solen lyser på dig!

Kramar i massor Jannice

Malin sa...

Grattis Hanna!
Hoppas ni har en jättemysig dag med allt firande!
Dom där dynorna från Jysk är verkligen fina.
Kram Malin

carina sa...

Då får man säga Grattis i mängder till dig idag.
Hoppas du får en fin dag.
Du hade verkligen fått till det snyggt med dina ute möbler.
Jag undrar just om det är någon mening med att åka ut på Rusta o kika efter dynor....dom verkar ju gå åt som smör i solsken av alla bloggar att döma.

Många grattiskramar/Carina

sockergryn och hemlikheter sa...

Grattis, både till Dig och till Er! Tror säkert att du var fin på din bröllopsdag även om du var höggravid, så det så!
Vilka finfina ägg ni har pysslat ihop!
Kram Helena

Maria - Villa Krutbruket sa...

Trott eller ej, men vid lunch ringde min mor som är hemma idag och skrek att en fotograf sprang runt i vår trädgård (eller rättare sagt leråker)... Blev lite snopen allt!!!
Får se vad det är för repotage...
Hm,lite spännande!!
De pratade om Arboga tidningen igår, så det är väl dom som gjort repotaget.. Snickarna är ju från Arboga.
Hoppas du får en supermysig b-dag och f-dag :))))
Massa kramar!!

Hem och Lycka sa...

Grattis i mångfald!

kram

annashusidingtuna sa...

Grattis på födelsedagen!!!!!
Kram Anna

Anonym sa...

Grattis!!!

Kram Cissi

♥ Fyra årstider sa...

Grattis vännen till allt.
Kram Lotta

Jojo sa...

Vilka fina bilder och presenter, grattis förresten!

Jysk är bra att fynda billigt på, dock inte alltid så hållbart.. Har likadana dynor, men mina går i rött =)

Kram Jojo

Martina sa...

Hej Hanna!
Massor med grattis till dig idag! Det var ju en hel hög med saker som skulle firas. Det viktigaste är ju att du blir firad...och det är helt OK at vara ego på sin födelsedag!! Fina presenter fick du också! Hoppas mannen fixar en mysig brasa till dej ikväll!

Önskar dig en härlig födelsedag!
Kram Martina

Marie sa...

Grattis på den stora dagen!!! Inte dåligt att allt infaller på samma dag. Är det för att ni ska komma ihåg ;P

Det vita dårhuset sa...

Grattis på födelsedagen och på bröllopsdagen och 15 års dagen då Hanna =o)!
Tiden går fort när man har roligt ;o)

Och mitt onda är mycket bättre. Nu har jag legat sen i måndags med magsjuka....*fniss*

Därför blev det lite sent...

Ta hand om dig och familjen!
Kramar Erika

Jessica sa...

Grattis på födelsedagen! Och till alla åren med "gubben"!

Fint utegrupp, med fina nya dynor!

Stog och klämde på några billiga på Rusta idag, men kunde (faktiskt !) inte bestämma mig :)

Ha det gott,
Kram
Jessica

I mitt hjärtehem sa...

Så mycket ni har att fira idag :0) Jättegrattis!!! kram åsa

kardemumma sa...

Grattis, vad roligt för er!
Kärlek ska man alltid fira.
Vilket härligt inlägg med mycket vårkänslor.
Kram C

Britt sa...

grattis på födelsedagen!
Vilka underbara presenter du har fått! Härligt att få sånt man önskar sig och när nära och kära vet vad man vill ha! :-)

Kram Britt

Helenas Hem -Om livet på landet sa...

Grattis grattis och grattis! :-) Bra jobbat med 15 år.

Skulle också hellre leka med kameran... ;-)

Kram
/Helena

P.S VACKRA bilder.

Handplockat sa...

Grattis i efterskott x 3 dååå
Himmel vilka bilder du bjuder på
*sucker & njuter*
ha en kalasfredag

Anne sa...

Stort GRATTIS i efterskott på bröllopsdagen och födelsedagen!

Jättefina bilder du visar!
Hoppas ni får en fin helg,
Kram Anne

Maria sa...

Just ja´, det var ju bröllopsdagen igår också. Grattis till dig och R :)
Fina ägg ni gjort!

Kramar

Lantligt i stan sa...

Grattis på födelsedag och bröllopsdag! Hoppas ni får en fin helg och fira ordentligt!
Fint det blev på uteplatsen, gillar dynorna från Jysk. Jag har inte köpt dom ännu.
Ha en mysig helg!
Kram Anki

IKT i min vardag sa...

Grattis till både födelsedag och bröllopsdag i efterskott! Jag letade efter de där dynorna, men de var nog helt slut. Din uteplats ser jättemysig ut.

Kram

Compact Garden sa...

Å ett stort grattis i efterskott, jag är ledsen att det inte blev på din födelsedag..vilka fina presenter dina barn gjort, jag förstår att det blev en fin dag.
Ha en riktigt skön helg/Anne

Malin sa...

Gomorron!
Jag har handlat på "Silvergrejs", "Pagoni" och "Babylycka" (osäker på namnet på det sista, men det var nåt sånt). Bra priser och snabba leveranser.
Jo det väntas smått här =) i augusti.
Kramar Malin

Anonym sa...

Gratulerar till alltihopa; man ska fira allt man kan!!!!!! Varför missa några festliga tillfällen när de nu bjuds...Njut av livet.
Oj vad murgrönan var fin, sån vill jag också ha...å eran utegrupp var också fin!!! Så fint med soffa. Dynorna passade bra.
(Kanske måste ta en sväng på Jysk då)
Ha en skön & lat söndag; det ska jag ha!

http://rosalucia.bloggagratis.se

Mia sa...

Stort grattis till dig och er, då har ni mycket att fira! :)

Ha en underbar påskhelg!
Kram Mia