söndag 7 december 2008

2:a advent

Solen tittade fram ett tag idag, så jag tog kameran & sprang runt ett varv... :)

Maken var iväg o köpte en gran.. vi brukar alltid göra dt tillsammans, men nu for han och sonen själv..... :S
-Dom kom hem med världens finaste Disney-gran :D




Julgransfoten- en zinkhink

Visst e den fin :D



Jag och barnen bakade saffransbröd i långpanna...
Sååå gott!



Lyktan var röd förut... gick lös med zinkspray på'n :D
Tomtarna gjorde jag för två år sen...



Enklaste, och snyggaste (?) julgodiset; Marshmallowklubbor.
Stick marshmallows på grillspett, doppa i smält choklad (ev. blandad m hackade nötter), doppa ev i cocos, lr strössel... låt stelna... Klart!


Glasunderläggen fyndade på loppis för 15.-


Nötknäpparen oxå loppis 5.-




Ha en mysig adventskväll!
Kramar/Hanna

13 kommentarer:

Maria - Villa Krutbruket sa...

Man får en skaplig mysfaktor känsla av att titta in i erat hem.. Va mysigt ni verkar ha det! Åh vilken fin gran dom köpte...Kram Maria

Maria - Villa Krutbruket sa...

Ja du ser, vi gillar bauhaus ;) Tycker verkligen att ni ska se den filmen, den var jätte rolig.. händer det nåt roligt i veckan då? Kram

Goa sa...

Hej vännen min!
Så mycket vackra bilder du bjuder på!
Jag blir alldeles mållös!
Granen är superfin!
Det är sååå mysigt härinne Hanna!
Och så bakar du också...*impad*
Själv är jag urusel på sånt, tyvärr!

Fast marshmallows idén skulle jag kunna sno...gott och enkelt..;)

Så vill jag TACKA sååå mycket för den fina awarden!
Jag blir sååååå GLAD..:)

Ha en magisk måndag!
Största kramen från mig...

annashusidingtuna sa...

Finns det zinkfärg på spray?
Vart köper man det?
Har några lyktor här hemma som skulle kunna få sig en omgång av sån färg.
Marsmallowsklubbor är gott och enkelt, det brukar vi med göra.
Kram Anna

Anonym sa...

Hej Hanna! Jättefin gran dom köpte,pyntad blev hur vacker som helst. Kram Lena

Efter behag sa...

Vilka underbara bilder, här får man julkänsla. Du har verkligen gjort det fint. Kan nästan känna doften av saffransbullar. Såg att du hade sprayat din lykta med zinkspray, var köper man det?


Må gott / Ann-Louise

Vitt och nött sa...

oj va fint du har det!! vilken gran!!! såååå himla fina bilder!
å ditt julgodis såg ju inte direkt äcklig ut! haha :)

ha de bra!
kram!

annashusidingtuna sa...

Det blir ett besök till biltema idag! Ska jag fråga efter zinkspray, eller reparationsspray tro?
Tack för ditt råd!
Kram Anna

Maria - Villa Krutbruket sa...

Hi hi!! Mysigt att dottern gillar mys också. Jag gick just & tände ljus här på kontoret, är så kal & stel känsla här så man får ju piffa upp det hela med lite ljus. Ljus är nog det enda positiva med att det är mörkt nästan hela dagarna =) Min sambo går runt & svettas & gnäller för att jag har så mycket ljus tända *ler* men nåt får dom ju stå ut med eller hur?! ;) Här händer inte så mkt heller, ska till frisören denna veckan typ det enda roliga..Får se vad som händer på Lucia. Ha en bra tisdag.. Kram Maria

Anonym sa...

vad vackert du har det hemma, gillar precis allt!! granen är toppenfin, verkligen disney!! skulle med vilja ha levande ljus, men vågar inte :) ska iväg och köpa en plastgran på Ica maxi med inbyggda ljus tror jag, allergiker i familjen så riktig gran går bort :(

vart kan man köpa zinkspray?? aldrig sett det förut!

sockarna har inte fleece inuti, men är skitvarma ändå.. de finns på kappahl för en hundring, jag älskar dem fryslort som jag är :)

stor kram sara

Anonym sa...

hej igen :) ska kolla efter zinksprayen, har lite grejer jag vill ha i zink istället.. smart att kunna byta "färg" sådär :)

ditt saffransbröd i långpanna, gör du efter lantlivs recept?? annars, prova det!! saftigt och gott :)

stor kram sara

Stina sa...

Mycket fina saker du har och har hittat.:-) Kram Stina

Anonym sa...

Men vad fint du har gjort =) Granen är ju helt underbar. Dock vågar jag inte ha riktiga ljus i granen. =)


Massor kramar!