måndag 29 december 2008

Hemma igen

Ja, då var vi hemma igen... efter julfirande i Hälsingland..
Så nu kan jag visa 'riktiga' bilder :)
Detta är taget på julafton, i pulkabacken......

Syrrans vovve - Bosse

Barna i backen


Bror klättrar i träd....

Vackert


Maken har börjat att blogga nu oxå (!!) Det blir mycket sitta framför datorn härhemma...
Tur vi har flera ...
Fast hans blogg handlar ju såklart INTE om inredning, utan om skotrar, och fyrhjulingar :D
Känner du nån som e intresserad? kolla då in EasyRidersOxsta
_______________________________
Jag kom aldrig till Mobackes... men däremot till Erikshjälpen :)
OJojoj vad mycket jag ville handla där!
Men, men.... köpte lite, iaf :)

Som den här korgen, ska nog bli vit... Vad tycker ni? måla, eller inte måla...


En ostkniv (?).... och..

Ni skulle ha hört mina föräldrar, när dom frågade vad d va för bok...
-En BIBEL ??!! Vad ska du med den till??

- Njaa, den e fin, o Gammal.... typ




Följde med ett bokmärke :) Frälsningsarméns.
Kanske hittar på nå pyssel med sidorna...några, iaf..

Sen så grävde jag fram en fin gammal dörr, ur föräldrarnas förråd...(som dom oxå undrade vad jag skulle med till :))
Lyckades få med den i bilen hem.... nu står den ute o väntar på att bli tvättad....
Bilder kommer vid senare tillfälle ;)
Nu ska jag ta ett bad, mmm, med badbomb som jag fick av tomten :D
Sen blir d till o skura badrum... fara på Ikea o köpa blockljus... städa....
Ikväll kommer en del av mina syskon, för nyårsfirande.
Dessutom kommer dottern hem, som följde med moster till Gävle en sväng :)

måste hinna titta till mina kära blogg-kollegor oxå.... ni pysslar o donar så mycket fint... önskar att dygnet va dubbelt så långt, så jag kunde spendera hälften av det med o pyssla o kolla runt på bloggarna :D

KRAMAR /Hanna

12 kommentarer:

Maria - Villa Krutbruket sa...

Vilken rar hund!! =) Sötast i stan..hihi...

Anonym sa...

jag åxå ;)

Compact Garden sa...

Vilka otroligt fina fynd du gjort, lite avundsjuk blir jag :-)..korgen är jättefin som den är...men å andra sidan vitt är ju också fint.../Anne

Stina sa...

Härliga bilder. Korgen hade jag målat vit. Fast den är fin så där också. Kram

LOPPISLIV sa...

Ohh vad jag blir avis på all snö du visar, ser så härligt vintrigt ut. Här lyser gräsmattorna gröna...ingen jul känsla har det varit alls utomhus. Vilka fina fynd du gjort...Ja spånkorgen är nog fin både vit och som den är. Beror på var du ska ha den. Prova dig fram, jag hade nog väntat lite innan jag målar. Ha det gott. PS: Söt vovve :-) Kraaam Paula

Anneli sa...

Vilken helt underbar söt Bosse - jättefin bild på honom..
Och andra fina vita vinterbilder...
Ska bli kul att se din dörr sen...
Gott slut och Kram/Annelie

Vit Gladiolus sa...

Åhhh himmel va gosig Bosse är. Kanon namn!!! :)

Jag skulle allt måla korgen, å bibeln vär jättefin!!
Mysiga bilder.
Gott nytt år på dig själv vännen!!
Kraamisar

LantlivsAnette sa...

Halloj där !
Ojj vilken goding Bosse är..jätte söt..
Och vilka fina saker du har köpt, jag skulle inte tveka, måla korgen vit, den kommer att bli jättefin !
Ha nu ett Gott slut på detta året
Kraam Anette

Anonym sa...

Men va söt han är Bosse! Härliga vinterbilder och jag önskar er alla Ett Gott Nytt År!!Kram Lena

Lilla Blanka sa...

Hej Hanna!

Vad härligt det ser ut med all snö! Här är 0 mm, och gårdagens frost är borta..*snyft*

Kram
Mia

Ps du undrade hur mina bilder blir så stora..jo, du får ändra i html-mallen så att du breddar din blogg och efter det kan du få plats med större bilder.

♥ Fyra årstider sa...

♥ Ville bara kika in och önska dig ett riktigt Gott Nytt år 2009 ♥. Häftigt med en make som bloggar..
Kram Lotta

Vitt och nött sa...

fina bilder! va härligt det såg ut å åka pulka!! här ä de för lite snö, tyvärr! älskar å åka pulka :)

hoppas du har haft en bra start på det nya året!
kram