söndag 21 december 2008

4:e Advent

Imorse väcktes vi av att barnen tassade in med en bricka, som de dukat med fika, och tänt ett ljus åt oss.... Tänk vad dom kan ibland, de små liven :) Frukost på sängen! Mysigt värre ;)
Här ser ni ljuskronan (lr lampan..vad d nu kallas för..), som vi fått ..av någon som lessnat på den :) ...Såg inte så trevlig ut när vi fick den.. men när maken blåst av den med högtryckstvätten, så blev den kristallklar :D
Den hamnade i L's rum, tillsvidare.... ska nog ha den i källaren sen, i framtiden :P

Tomten hade en matta till L, i julklappssäcken...
Måttbeställd, av heltäckningsmatta. Riktigt skön att gå på.


Solen tittade in i sovrummet en stund idag, så jag kunde få ett par fina kort...

Amaryllisen, jag visat... har nått ända upp till taket nu!
Ett tips: vattna sparsamt!!



Ni missade väl inte Jul med Ernst igår?
Imorgon tänkte jag bjuda familjen på Saffranspannkaka till frukost

bild o recept : recept.nu


Ingredienser
1 kg risgrynsgröt
3 st ägg
4 dl mjölk
1 pkt saffran (stöts i mortel med saltet)
1 dl socker
0.5 tsk salt


Gör så här
1. Blanda ihop alla ingredienser.
2. Häll upp i en ugnssäker form.
3. Gräddas i mitten av ugnen i 175-200 grader i ca 30 minuter, tills du får en gyllenbrun yta.


Nu under julen kommer inte inläggen komma så tätt, för min del...
Ska vara med familjen, och mysa för fulla muggar :)

Så jag passar på nu att önska er alla


GOD JUL
&
GOTT NYTT ÅR 2009

7 kommentarer:

IKT i min vardag sa...

Vilken mysig blogg du har och vackra bilder. Nu har jag suttit och mysläst dina inlägg :)

Hälsningar Linda

Compact Garden sa...

Mitt i Julstöket, där är han...allas vår feel good - Ernst..inte en chans att man missar det ha ha/Anne

Gårdsromantik sa...

Men visst missade jag Ernst!

Vi har ingen Tv just nu ... så frustrerande.

Men imorgon kanske vi lyckas koppla in den.

Nu skall jag kolla om man kan se Ernst på datorn i efterhand.

Kram Maud

Mjuka sa...

Åh så gott med saffranspannkaka, missade tyvärr programmet, missar det mesta just nu och kommer på i efterhand. Gulliga kidds som kommer med frukorst på sängen!! Ha en riktigt god jul och gott nytt år, sen undrar jag om jag kan länka dig?
Kram Malin

Noll54/Eva-Karin sa...

Inte missade vi Ernst!!! Men måste prova saffranspannkakan! Det är klart att du ska mysa med familjen nu!

Ha en riktigt GOD-JUL!
E-K/noll54

Maria - Villa Krutbruket sa...

Godmorgon,

Ja jag längtar till nästa jul, det bara skriker i hela kroppen efter att få julpynta ett helt hus.
Hade tänkt att ta in en liten gran i lgh men sambon var lite emot det så jag får vänta... å vänta, å vänta ;)
Hoppas du får en riktigt GOD JUL & ett gott nytt år så hörs vi mer 2009 =)
Kramar

Anonym sa...

GOD JUL på er! Så trevligt att läsa/titta på din blogg :) Tycker jag är flitig med kameran men ligger här i lä *ler*

Ha det så gott!
Kram Pernilla