söndag 2 oktober 2016

aroniashot


aroniashot aronia hannashantverk.blogspot.se


Istället för att koka vanlig aroniasaft, med socker ..så gjorde jag osockrad aroniashot, med några cm ingefära, och så ett par äpplen för att söta upp det hela lite lite grann.
Ångade allt i saftmaja, som sagt helt utan socker. Tappade upp i en glasflaska, och resten i halvliters pet-flaskor som jag stoppade i frysen efter att de svalnat.
Allt som allt blev det ungefär tre liter aroniashot. Proppad med antioxidanter vitaminer och mineraler, vilka jag hoppas och tror är kvar där i flaskan ..att ånga ska ju vara skonsamt för att behålla nyttigheterna.
Ungefär som ingefärsshot som är så populärt att göra och dricka nuförtiden ...en shot om dagen ..jag ska köra med aroniashot!

Skål!


aronia aroniashot hannashantverk.blogspot.se


Ha d gott!
Kram  Hanna




4 kommentarer:

HWIT BLOGG sa...

Gott, nyttigt och snygga bilder också! Perfekt!
Önskar dig en skön söndag...
Höstkram från Titti

Anonym sa...

Det ser otroligt gott ut och vilken underbar färg. Tänk så mycket hösten har att erbjuda och så mycket man kan göra av frukter och bär.
Ha en bra vecka!
Birgitta

Livet ... på Øvre Holt ! sa...

Ojj dette var midt i blinken for meg , for jeg har plukket inn Aronia bær for første gang. Jeg tenkte at jeg skulle lage vin av de , men vet sannelig ikke om jeg klarer det . Fin kveld til deg !

Merja sa...

Det lät spännande! Ska försöka komma ihåg när mina buskar får mycket bär.
Tack för tipset!