torsdag 1 november 2012

tv-rum


Tjoho! Long time no see... Hur har ni det i höstrusket, fått snö än?
Här är det full rulle, varenda ledig minut går åt att planera och förbereda husbonn's annalkande 40-års fest, så det finns inte mycket tid över till bloggen.


Jag drar till med en bildkavalkad från tv rummet. Tv'n står väl gömd i skåpet bredvid gungstolen.. kaminen jobbar för fullt... vardagsrummet i all sin enkelhet. Tagna en dag när solen sken in i källaren, men trots det är en del bilder gryniga i vanlig ordning, skyller på okunskap, och saknad av stativ.. :P

benjamin med kottar runt fötterna...


jag har gjort en enkel julkrans, med en stomme av najtråd,
som fick ta plats ovanför kaminen.. :)



fyndade en gammal jordsåll på loppis i somras. Den kom till användning när vi
fixade rabatterna på framsidan. Nu får den bara vara prydnad.

..min kära grislampa, faktiskt från samma loppis fast fyndad en annan sommar :)


ljusslingan hänger framme året om, den är köpt i thailand.. men liknande finns nog
 härhemma i svedala också.



Tack snälla för alla gulliga kommentarer om skafferiet! Kul att ni också gillade det! Fru fix och trix frågade om kryddhyllan inte var till salu, haha! Nej tack den vill jag inte sälja :))

Ha d gott!
Kram ♥♥♥ Hanna
.
.

12 kommentarer:

M.A.R.K.I sa...

Milá Hanno, nádherný blog, krásné fotografie, ..........Marki

Madame Edith sa...

Vilka fina bilder och vilken vrålsnygg TRAPPA!!

Kram/M

alegni sa...

Tack, jag flyttar gärna in i detta rum. :)
Kram
Ingela

Min-Hus sa...

...so beautifull !!

Hugs Anja

Anonym sa...

Superfint!!<3

Tina sa...

Den trappa var utrolig fin:)

Anonym sa...

Wow...Såå oerhört vackert & mysigt ♥
Jag slog mig ner en stund framför kaminen & bara njöööt :)
Ha en underbar dag/Kram Kram

Frida - fridasbetraktelser sa...

Vilket underbart rum! Jag vill gärna se ur lösning på den gömda tvn :-)

Gabriella sa...

Vilka härliga bilder, så fint och mysigt det ser ut!

StrandviksVillan sa...

TACK än en gång för massor av härlig inspiration!!
Ditt hem är verkligen fantastiskt vackert, du är så duktig på att göra fint och mysigt!

Ha det så bra nu!
kram, Ann-Christine

Lena sa...

vad har du för stomme till den enkla julkransen? Kram lena

Hanna sa...

Lena, stommen till kransen har jag gjort av najtråd.
Förlåt för sent svar :(

Kram Hanna