lördag 10 november 2012

lite julkänsla


.. med enkla medel. En grön kvist nerstucken i ett gammalt litermått som jag fått av svärmor.
Ett mycket enkelt och snabbt julstilleben.


Godmorgon, gomiddag! Här har vi mysmorgon fortfarande, med tända ljus, kaffe, iklädd nattlinne i fåtöljen, med datorn i knät... eller jag har det rättare sagt, barnen gör sina läxor och maken gick nog ut i garaget. Lugnt och skönt iallafall :)
Men snart ska jag dra på mig kläder och gå ut i garaget jag med.. fick order av maken att få undan mitt skrivbord därifrån. -Ett i mina ögon toksnyggt antikt skrivbord som jag fyndade i somras, tyvärr riktigt skabbigt.. färgen flagnar och några handtag är trasiga. Så det projektet har jag liksom lagt på hyllan, men nu måste jag..!
Ikväll står det grillat på menyn, det var länge sen.. gött!



flipp eller flopp, nja jag flyttade ner kvisten ett snäpp... 

...och la det över kransen som är runt stormlyktan istället.

en korg med kottar bidrar till julkänslan..

kanske ska byta ut sanden i lyktan mot grovsalt, så blir det lite juligare..

Ha d gott!
Kram ♥♥♥ Hanna



9 kommentarer:

Lantligt i Smultronbacken sa...

Ohh la la, grillat till middag låter ju inte helt fel. Gott.

Här ska det in minigranar så fort jag har målat klart min nya skänk till veckan. Så härligt. Hos oss blev det lite till gottebordet idag istället

Kram Teres

Hanna sa...

Hej 'Anonym'!

Jag är påläst om växten i fråga, man får plocka denna sort för husbehov, och då alltså inte hela revor med rötter..

Detta gäller för 'mitt län';
"det är förbjudet att
gräva eller dra upp vilt levande exemplar med
rötterna. Det är också förbjudet att plocka eller på annat sätt insamla exemplar för försäljning eller annat kommersiellt ändamål"

//Hanna

Lotta sa...

Härligt med lite julkänsla, jag har också varit i skogen och hämtat hem diverse och nu fiffat till altanen!
Ha en riktigt go´lördag!
Kram Lotta

Tinas bo sa...

Ljuvliga bilder!!
Superfint dekorerat.. :)

Låter mumsigt med grillat!!

Ha en härlig helg
Kram Tina

~ INA ~ Inas☆House sa...

Jättefina stilleben, enkelt men så fint. Vilken bra idé med grovsalt, det har jag inte tänkt på. Jag ska till min mors stuga i morgon och där ska vi hämta lite granris och försöka sig på att göra kransar. :)

Må så gott!
Ina

Anette-Ljusa drömmar på landet sa...

Så enkelt och så vackert !!

kram till dej

Katrin sa...

Vilken fin blogg du har!!

katha´s kortmakeri sa...

Du är en lyckansost som här mosslummer i din skog. Den är underbar.
Ha de gott!
Kram Katha

Anonym sa...

~ Underbart vackert ~
/Kram Kram