måndag 19 augusti 2013

altan ~ uterum



Det var inte igår jag visade bilder från altanen här på bloggen... dags för en uppdatering :)
Same same but different så att säga. ..vi har en ny matta över hela golvet inne på inglasningen. Kökssoffan som vi hade härute sålde jag i våras, och så byggde vi en ny bänk/soffa/säng ..eller vad man nu ska kalla det för.
Annars är det sig likt, uteköket står kvar, hängstolen hänger där den hänger.... osv.
Några snapshots från altanen kommer här :)


den nya bänken - mycket 'jäsigare' än kökssoffan vi hade här ;)

Det blir några små oliver på mina nya olivträd, ett av mina gamla dog i vintras.. så då köpte
jag tre nya !?! ..jo, men när man hittar superbilliga olivträd så kan man inte motstå! ;)

planteringsbordet t.v. svämmar över av växter, som vanligt :)


Hörde nyss att den japanska inredningsboken som vårt hem är med i ...kommer ut den 23'e augusti. Alldeles snart alltså! Spännande!
Och imorgon är det skolstart för våra barn, mycket spännande för dem.. speciellt för lilleman som börjar 3:an på en ny skola, tur storasyster som börjar 6:an går på samma :)

Ha d gott!
Kram ♥♥♥ Hanna

8 kommentarer:

Min-Hus sa...

...sooo beautifull!!!
Hugs Anja

Sommerhuset i bakken sa...

Wow, for en fantastisk fin og idyllisk altan! Sukk! Så utrolig koselig du har det! Her kan jeg tenke meg du stortrives. Veldig flott!

Ha en super mandag og herlig uke!

Taubanevegen sa...

Ååå, så utrolig skjønt! :) For et herlig utekjøkken!

Tinas bo sa...

Vad spännande med boken!!

Och det är fortfarande såååå underbart vackert på eran altan/uterum!!!
Förälskar mig varje gång på nytt i det.. :0)

Kraaam Tina

Browneyedgirl sa...

Saknar ord <3 Så otroligt fint ni har det på er uteplats.
Hade jag mer plats och en så fin inglasad veranda vore detta hur jag ville inreda den =)
Kram och ha en fin dag

Anonym sa...

Gillar din blogg mycket! Du har så fint hemma och inspirerar mig mycket med dina bilder. Tack för det! Kram /Hanna

MONICA LIVAS sa...

Beautiful!

Tonita sa...

Your home is so beautiful. I found your blog by way of Pinterest and I am enjoying looking at your beautiful pictures.