onsdag 12 september 2012

Altan, Utekök & Pelargoner



Jag har inte gjort höst än ...sommar var det här!
Har sett att många börjat göra höstfint med fina höstplanteringar osv.. men här är altanen och uteköket i sommarskrud än, ja hela trädgården förresten.. kanske dags att börja göra höst till helgen!?
Tycker det alltid är lika vemodigt och gruvsamt att bära undan pelargonerna och alla de andra till vintervila, när de är som maffigast. Men växterna inne på inglasningen ska jag försöka ha kvar till den 20 september iallafall, då får jag besök från andra sidan jordklotet :)




hängmattan hänger kvar än.. Jag sydde ett kuddfodral i linnetyg till den i våras, med
snörning så den håller sig på plats.

Mårbackapelargon Prins Nikolai




Ha d gott!
Kram ♥♥♥ Hanna
.
.

11 kommentarer:

bec sa...

white flowers are the best... beautiful photos.
Bec x

katha´s kortmakeri sa...

Alltid lika ljuvliga bilder från din altan.
Så spännande med lång väga besök.
Ha de gott!
Kram Katha

Berit sa...

Du har ett sånt ljuvligt utekök.
Ha en underbar dag!!

Marias frestelser sa...

Åh vilken fantastisk blogg! Och Åh vilket fantastiskt hem!

Hittade hit när jag googlade på "lantligt gästrum". Ska få nycklarna till vår nya sommarstuga på fredag, och för min inre syn så har den samma stil som ditt hem. Kommer ta mååånga, lååånga timmar innan vi ens är i närheten. Den andas just nu 70-talsstil :)

Ditt skafferi och din pysselhörna - to die for!

"Du" ligger numera bland mina favoriter :)

~ INA ~ Inas☆House sa...

Jättefina bilder! :)
Må gott!

♥Annica-Hilmas hus♥ sa...

Att jag fullkommligt ÄLSKAR dina bilder från din trädgård och altan har du nog förstått vidd det här laget!!;-)
Såå mysigt!♥

Kram Annica

Dagdrömmar och verklighet sa...

Förstår om du inte vill ta bort dina pelargoner, de verkar ju trivas toppen hos dig! Vad roligt att du har Prins Nikolai, det är min favorit just nu!

Kram från malin

Helenas Hem sa...

Hejhej
Ja vad kul, det låter som att vi ska få Japan besök båda två? :)
Jag tackade nej först, men sedan blev det en förhandling om ersättning. Så... Jag förhandlade upp ersättningen för dej och de andra husen också antar jag. Hihi.
Kram

StrandviksVillan sa...

Ljuuuuuvligt vackert!!
Jag borde börja slänga några av sommarblommorna... men visst tar det emot.

Birgitte Rönfeld sa...

Fantastisk smukt som du bor - tror jeg skal kigge ind her oftere for inspiration - mange tak og god dag- hilsen Birgitte

CreativaCale sa...

Your blog is sweet.LOVE it:You are so creative and vintage.I will exploring old posts.
Hugs from Serbia,
Cale