tisdag 4 september 2012

Skafferi ~ Ruokakomero


Jag tände lampan och fotade lite mer i skafferiet, så här kommer heeeela skafferiet i bilder
..i skenet av min mjölksils-lampa! Som vi förresten har en dimmer till, så man kan dimra ner belysningen när vi sitter vid middagsbordet, som ju är här brevid... mysigt värre!

Hönsnätet i skafferifönstret som jag skrev om i förra skafferi-inlägget är kvar -jag menade inte att jag funderar på att ta bort det ...utan att ev hänga ett tunt draperi innanför nätet/fönstret, i skafferiet. Men än så länge kör vi utan :)


Skafferibilder it is...........

tänkte att kannorna ska hänga på krokar, jag hade bara en krok dock... måste skaffa fler...

bakom/ovanför skafferidörren satte jag upp en hylla för kokböcker och spik för förkläden.

loppisfyndad termos, mest för syns skull :)




mormorsburkarna är från Strömshaga, jag har köpt dom på Timrå Gårdsbutik 

Ha d gott!
Kram ♥♥♥ Hanna
.
.

12 kommentarer:

camilla sa...

Så utrolig koselig!
Skulle gjerne hatt meg et skafferi...:)
Ønsker deg en fin tirsdag!:)
God klem fra Camilla:)

Sjöboden sa...

Guuuud så fint!!! Superavis ;)

Kram Caroline

Karla sa...

Jag gillar dina glasburkar med vaniljpulver och bakpulver...jag sparade såna från Grännas godis jag köpte en gång för länge sen och har kattgodiset i dem...tänker alltid på polkagrisar när katterna får sitt godis!
Hälsningar,Karla.

emblas-kanel sa...

Et skafferi står på min ønskeliste, og ditt er helt fantastisk! Takk for titten. Har sittet lenge og kikket på de herlige tingene du har i det. Ha en fin kveld. :)

alegni sa...

Lovely! Jag skulle också vilja ha ett skafferi, men det får jag nog bara fortsätta att drömma om, det kommer inte att bli verklighet.
Kram
Ingela

Livet ... på Øvre Holt ! sa...

ojj det var et fint spisskammers !

Livet ... på Øvre Holt ! sa...

ojj det var et fint spisskammers !

JohannaDesign - Blommor, smycken o inredning sa...

Åh vilket härligt inspirerande skafferi du har. Så skönt att ha en bra överblick på det man har. Vi har ett pyttelitet skåp där allt står inklämt. Man glömmer bort lätt vad man har där :) Vänligen Johanna

blockethuset sa...

Vilket underbart skafferi!Fina bilder..

Tinas bo sa...

Bara ÄLSKAR ditt skafferi!!
Såå mycket vackra saker och detaljer!!! :))

Kram Tina

Angelica Little Corner of Crafts sa...

JAG ÄR KÄR i ditt skafferi!!!! Gu så fint det är!! Allt är liksom bara perfekt!!! KRAM!

Kickan Style sa...

Underbart skafferi. Ett sånt skulle inte jag tacka nej till!!

Kram Kristina