torsdag 5 juli 2012

Badkar i trädgården ~ Utespa


Färska trädgårdsbilder från badrummet....
Det är riktigt lummigt och mysigt här runt badkaren med alla växterna nu. Dvärgsyrenen är i full blom, och doftar underbart! ..när den blommat över kommer förhoppningsvis smultronschersminen att slå ut, om inte de förbaskade bladlössen ätit upp knopparna före det :/


Klätterhortensian vid den rostiga armeringsmattan är grön och fin, har inte vuxit så mycket än, men jag har tålamod.....? det måste man ha med klätterhortensior ;)
Och de vita blommorna vid badkaren står björkspirean Umeå för.
Ingen piff eller styling denna gång runt mitt utespa, bara trädgården i sommarskrud :)))

Trästegen står lutad mot ett stort gammalt sherryfat


i gluggen ser man bort till grillplats och pergola...


klätterhortensian, har som sagt inte klätt in ameringsmattan riktigt än ;)
växthuset och finlands vita ros i bakgrunden. Mur av ölandssten.

Pergola i bakgrunden. Björkspirea Umeå till höger.

Dvärgsyren Palibin

bara att fylla upp och hoppa i....

Ha d gott!
Kram ♥♥♥ Hanna
.

10 kommentarer:

Ingela på Fröst sa...

Just snyggt när det inte är någon värme så att ett utespa kan komma till användning. I allafall inte här ute på Alnö!
Ha det!
/ipf

Sallys hus sa...

Hej Hanna!

Hittade hit från Lottas blogg...
Kan inte beskriva vad jag känner just nu.....
Din trädgård...
Jag är helt mållös....
Nästan tårögd......
Känner mig nästan religös...;)
det är ju det här jag letat efter!!
Den här kännslan jag skulle vilja skapa hos mig....
Åååå....TACK!!!
Vilken inspiration...vilken kick!!
Har kännt mig lite less på trädgård efter en rejäl rivstart i våras....men nu....ojojoj...
Börjar min semester i morgon och det kan ju inte börja bättre....;)
Grattis också till de fina reportagen...kände igen ditt utekök..;) Jag har så klart inte hunnit kika på allt i hela din blogg...men dina gästrum såg jag och oj så fint även det var...
woooow...
Har nog inte riktigt smält allt än måste kika igen och sedan gå och ställa om klockan på väggen här på kontoret så att jag kan åka hem o sätta igång..;)

Hit kommer jag tillbaks o suger i mig....;)
Kraaaaaaam Katarina

Sommerhuset i bakken sa...

Så herlig med utespa! Det så fantastisk ut ;-) Og for en nyyydelig hage dere har! Så flott!
Liker bloggen din kjempegodt. Storkoser meg her inne ;-)

Ha en super dag!

Sandra sa...

så fint och lummigt!
Vi håller på med utespa också, sonen invigde det igår kväll me ännu fattas rekvisita..snart klara och nu fick jag lite mera idér :)

Ha en skön dag!

Betong ute och inne sa...

...finns inte många fler ord att säga mer än att du har en fantastisk trädgård, och bjuder alltid på underbara bilder...!
njuter..!

Kram Malin

StrandviksVillan sa...

Åååååh - får jag flytta till dig???
Ni har verkligen gjort ett fantastiskt jobb med er trädgård! Idag har jag varit ute och slitit och svettats och tänker på hur mycket jag har kvar att göra innan det blir ens i närheten av vad ni har...
Och källaren - WOW!!! Förstår att era gäster vill stanna över!
Ha det gott! kram!

Tinas bo sa...

Helt underbart!!!
Vilken härlig trädgård ni har.....))

Där skulle jag stormtrivas... hihi

ha en fin dag
Kram Tina

Bittan sa...

Lovely.....ska genast rädda sonens gamla badkar när de ska bygga nytt badrum :-)
Tack för en härligt inspirerande blogg.

Kram Bittan

sachasächali sa...

how nice!!!!
i like your garden and especially your outside bathroom :-))
greetings from switzerland, daniela

Tonita sa...

Beautiful gardens and the tubs are amazing. Love it.