torsdag 12 februari 2009

Mina drömmar


God morgon, kära bloggisar! Ja, torsdag... dax för Trädgårdsdrömmar igen... Vill du vara med, kan du följa länken här : )
Jag börjar dagen med o visa ett urval av bilder, som jag sparat på datorn.... för inspiration till min egen trädgård.
Alla bilder har jag hittat på nätet, men exakta adressen till någon av dom har jag inte... Skulle någon känna igen sin /sina bilder, och inte vill att jag ska visa dom här...så säg till, så tar jag bort dom genast.

Översta bilden är ett av mina absoluta favoritbilder : )
På bilden är det Hortensia Endless Summer- The Bride (tillsammans med någon ormbunke).


En blomstege skulle jag vilja ha! Ligger på min önskelista ; )
Liksom ett växthus.... Helst ett av gamla fönster! Skulle ev få ett gäng sådana? Vet inte om det kanske blivit bortglömt :S
Men att bygga ett klarar jag nog inte av själv, och att maken skulle bygga ett åt mig, ligger nog låååångt bak i prio-listan : D Men det här är ju drömmar ; )

Jag gillar grånat trä... På grillplatsen har vi behandlat trät med järnvitriol, för att få det grått.
Men bilden är ju som sagt inte min... Det var nog den enkla hyllan på bilden som jag fastnade för.


Här va det lådor, likadana som vi har i sonens rum.

Nedan ett planteringsbord (?) sååå fint : )


Ormhassel ska jag plantera, nån gång... ska bara komma på vart den ska få bo i trädgården ; )





Rosmarin.... så fint!

Den här bilden hade jag i bakhuvet när jag planterade Piprankan.... åh, så fint : P


Senare idag ska jag nog visa lite bilder från min egen trädgård... Hoppas jag : )

Ha det bra, så länge!
Kraaam Hanna

10 kommentarer:

bili sa...

Ханна! У вас как всегда все красиво! Такие фотографии.......... Это у вас так дома? Корзины подсвечники и лестница с гортензиями, совершенно поразили!

Ett skönare liv sa...

Åh så mycke fint du visar.. man blir alldeles sommartokig!! vill ha nu :)

ser fram emot å se hur du har de :)

kram nadja

Nettan sa...

Å vilka uunderbara bilder!! Blir så himla sugen på att sätta igång å gräva, fixa å plantera!!!
Tack för din guliga komment hos mig!
Kram Nettan

Pixi sa...

Vilka härliga bilder ..Vill ha vår o sommar juu! Ser inte ut så på ett tag iaf hemma hos mej med all snö! Haha =)

Sara sa...

Mysigt med vår! Idag önskar man att den vore här=)
Jätte fina bilder
kram sara

Maria ( Idekroken ) sa...

Kjempefine bilder! Det siste fra det røde huset minner meg veldig om der vi bodde før... Ble faktisk litt nostalgisk her ;)
Klem Maria fra Idekroken

lottens vita och gröna sa...

ohhhhhh vilka bilder, ska bli spännande occh se din trädgård! varmkram lotten

In my house sa...

Ååååå, vilka härliga bilder!!!! nu är man väldigt sugen på Våren,,, men man väntar ju på nåt gott!!!!

Kram josse

♥ Fyra årstider sa...

Så mycket fint på en och samma gång.
Kram Lotta

rosenskära sa...

Hade SÅ gärna haft en pipranka på vår skuggsida, men nu rev bostadsbolaget ner vårt vackra vildvin i höstas för det förstörde fasaden så nu vet i sjutton om man ska våga riskera en sådan besvikelse igen...

Riktiga inspirationsbilder!

Kram/Lena