fredag 23 januari 2009

Pyssel

Hittade några kort, som jag inte visat än :P Så jag gör ett litet inlägg idag oxå.....
För ett tag sen hade jag pippi på decoupage... Visar lite av det som föll offer :)

En vanlig Gille-kakburk, blev mycket finare med den här bilden... tyckte jag : )

Bilderna har jag hittat på ställen som Flickr




En bricka, och flera tänsticksaskar blev det...




Jag använde 'Royal Coat Decoupage Finish' från Panduro. Instruktioner finns på burken.
Att stryka på det med, funkar bäst med en liten 'roller' som e till för just decoupage. Annars kan färgen på bilden flyta ut (om man använder pensel).
Enkelt o kul pyssel ! Barna fick göra egna påskägg, och L piffade till en skolåda, som hon har på byrån i rummet (syns på korten från hennes rum).




En planka, jag gjorde på beställning...till en god vän : )
Si vis amari - ama ... Om du vill älskas - älska

Me det så vill jag önska er en skön helg !
Kramar / Hanna

12 kommentarer:

Maria - Villa Krutbruket sa...

Hej,

Klart vi ska ha pardörrar, bland det vackraste jag vet =)
Huset är 1,5 plan ca 170kvm stort...
Jätte roligt nu när det syns varje steg dom gör =)))
Hoppas du får en mysig helg...
Kramar Maria

annashusidingtuna sa...

Det är fint med decupage, har aldrig gjort det men en vacker dag så händer det....
Du hade verkligen fått tag på fina bilder att använda, för inte kan det väl ha varit servetter?
Ha en fin helg!
Kram Anna

Annika Christensen sa...

Vilken fin skylt!!
Kan man beställa en sådan?
Kul och hitta hit.
Trevlig helg
Annika

Ingis sa...

Har alltid varit sugen på decoupage....nu kanske det blir av när man får fin inspiration.
trevlig helg/Ingis

rosenskära sa...

Jösses vad det pysslas i de svenska stugorna! Jag blir alldeles mållös varje gång jag ser hur bloggvännerna får till det!

Ha en riktigt skön fredagkväll!

Lena

Maria sa...

Plankan hänger på spegel'n i hallen just nu...fint att de mina favvoord när man kommer in genom dörren :)
Du är så duktig!
Kram o trevlig helg!

Britt sa...

Har aldrig testat decupage, det verkar kul. kanske nåt jag får testa.

Kram britt

Engelska Villan sa...

Åh, vad fint det där var med korten! Länge sen jag "decoperade" nu :) Nu bev jag riktigt sugen. Ska göra såna där tändsticksaskar, tror jag! Men använde du decoupagelimmet även till teburken?
Kram Anna

Villa Carl Larsson sa...

Titta vad snyggt du har gjort!! Klart det blir snyggt när man pyntar släta ytor med så vackra bilder :)

Kram Josefin

Martina sa...

Det såg ju roligt ut med decupage!
Det måste jag prova någon gång...
Jag har ju många saker som kunde bli fina med lite annan bild på.

Ha de så bra!
Sundsvallskram
//Martina

Martina sa...

Det såg ju roligt ut med decupage!
Det måste jag prova någon gång...
Jag har ju många saker som kunde bli fina med lite annan bild på.

Ha de så bra!
Sundsvallskram
//Martina

Anonym sa...

Åh vad fin burken blev! Alldeles ljuvlig! :-)