torsdag 3 maj 2018

fjällstuga efter - före


hannashantverk.blogspot.se fjällstuga hytte mökki stuga allrum vardagsrum

Det blev en långhelg i stugan, vi firade valborg och fortsatte med lite fix inne. Maken byggde matbord och bänkar, en ny köksbänk ..och hyllor ovanför. 

Det här är första bilderna inifrån stugan här på bloggen. Jag har visat mer på Instagram
Som jag berättade förra gången (HÄR) så var både väggar och tak i gulnad furu, köksluckorna blå med konstnärliga krusiduller, och garderobsluckorna i sovrummet röda med krusiduller. 
Och möbler porslin pynt tandborstar torrvaror, ja rubbet, fick vi med på köpet. 

Tills nu har vi haft kvar det gamla matbordet och stolarna, och det lilla låga bordet som stått bredvid spisen och fungerat som köksbänk.. men äntligen blev det hembyggt och rustikt som vi vill ha.
 Ja det stod faktiskt två matbord här inne i lilla stugan på 50 kvm …soffbordet här ovanför var det ena, vi kapade benen och målade det svart (det var grönt innan). Pinnstolarna till åkte faktiskt på brasan i helgen, och det andra matbordet med stolar fick grannen.
Lilla bordet som var köksbänk har vi kvar, det var fint men vet ej var vi ska få plats med det...

hannashantverk fjällstuga köksbänk stugkök mökki hyttekjøkken mökkikeittiö
Jag lackade hyllor och bänk i samma färg som väggen. Bänkskivan skulle vara marmormönstrad men det stämde inte
riktigt när vi packade upp den... Men den får duga tillsvidare

hannashantverk.blogspot.se stugkök mökkikeittiö
Hyllplanen är av golvbrädor som blev över när vi byggde bastun.
Micron följde med på köpet, funkar fint så den får stanna.

hannashantverk.blogspot.se fjällstuga mökki cabin hytte köksbord bänkar
Nästa gång vi åker till stugan ska bord och bänkar slipas och behandlas, hann inte med det denna gång


hannashantverk.blogspot.se fjällstuga stugkök
Resten av köket budgetrenoveras.. Det var plastmatta på väggen ovan köksbänk, luckorna var blå ..de
ska få nya handtag också. Spisen och fläkten får duga så länge. Ny belysning ska fixas. Och målning av tak och vägg
fortsätter så småningom

hannashantverk.blogspot.se köksbord fjällstuga stuga ruokapöytä stugkök

hannashantverk.blogspot.se fjällstuga cabin mökki hytte vardagsrum



Första bilderna inifrån stugan. Oktober 2016. Jag hade redan hunnit riva ner det mesta från väggarna innan jag kom på att fota.. Samma hörn där soffan nu står..




Ha det gott!
Kram Hanna






2 kommentarer:

Stina Berg sa...

Hejhej! Jag halkade in på din blogg via en fin bild på pinterest. Jag funderar över ett litet träd du har, vad det heter. Trädet finns som sagt på pinterest, och jag har också hittat det i ditt inlägg 19 aug 2016, näst sista bilden, trädet till vänster. Vet du vilket jag menar? Vad heter trädet?

A Casa Madeira sa...

Beautiful pictures.
janicce.