tisdag 20 oktober 2015

badrum i källaren


hannashantverk.blogspot.se badrum kabeltrumma diy handduksstege

Vårt stora badrum, bastu …spa!
Trots att vi byggde badrummet 2010 så har det blivit väldigt få inlägg från badrummet här på bloggen. Det finns inga fönster så det är lite svårt att fota..

Från allra första början var hela källaren fylld med sand, vi började tömma 2008. Och efter ett par år stod badrummet klart. Äntligen skulle jag få basta, hemma! Vi hade bastupremiär på nyårsafton minns jag, ingen dusch än ..utan duscha fick man göra uppe i andra badrummet, och dit fick man gå utevägen, i snön ..då någon trapp till källaren inte fanns inomhus än :)

Tiden går fort, det är 5 år sedan nu. Och bastun är mig lika kär än, finne som jag är.
Ja hela badrummet är en favorit härhemma faktiskt.

…golvvärme under den svarta marmorn. Tvätt och tork undangömt bakom linnedraperier, under den platsbyggda handfatsbänken av ljusgrå marmor. Inbyggt duschhörn med takdusch. Badrumsskåp med lucka av ett gammalt fönster. Tv som man ser från bastun, eller liggandes i badkaret, eller från de inbyggda bänkarna för omklädning / relax. Badkar … tanken från början var ett bubbelbadkar, men vi kom fram till att det knappt skulle användas, så det skulle bli bortkastat. Men plats finns om vi får för oss att skaffa bubbel framöver :)

Några bilder från badrummet kommer här. För att se resten av badrummet, inkl ett par från bygget, så finns några inlägg HÄR.


bastukudde diy saunatyyny hamamhandduk
Bastukudden har jag sytt av linnetyg, och ett kuddfodral till av frotté. Hamamhandduken köpte jag i Turkiet,
sökte i två veckor efter någon/några i bra kvalitet och snygg färg. Sista dagen, någon timme innan flyget hem hittade
jag tillslut en enda! 70 spänn fick jag betala, det var den värd ;) Så mjuk och härlig!

hannashantverk.blogspot.se fouta korg badrum
en korg med bra att ha i vårt spa; spatofflor från Ikea, fouta från Fouta Beduine,
och mina diy hamamhanddukar i linnetyg

hannashantverk.blogspot.se badrum
En gammal bräda över badkaret, handduksrulle att lägga bakom nacken och Enjoy Candles för mysbelysning

hannashantverk.blogspot.se beech towel svart marmorgolv
Dazzle Stripe Towel från Beech Brand

hannashantverk.blogspot.se ampellilja zinkbalja
Fick skott av ampellilja i början av sommaren, den har stått på altanen och vuxit på sig, och fått flytta ner till
badrummet för ett par veckor sedan. Lampan ovanför är en led lampa och agerar växtbelysning

hannashantverk.blogspot.se badrum relax inbyggd bänk marmorgolv

hannashantverk.blogspot.se badrum inbyggd bänk
En av mina hemsydda hamamhanddukar av linnetyg, en mycket enkel modell ;)

hannashantverk.blogspot.se badkarsbräda
Har haft den här brädan över badkaret länge, men först nu såg jag siffrorna :)

hannashantverk.blogspot.se badrum bathroom badkar handduksstege kabeltrumma
Handduksstegen är hemmagjord, liksom hyllan/baksidan till badkarsblandaren.
Pall från loppis, och en gammal kabeltrumma som bord - oväntat :P

Ha d gott!
Kram  Hanna



4 kommentarer:

Drömgården sa...

Verkligen jättesnyggt! Vi har ett jättefult och litet badrum, så jag beundrar alltid andras snygga! Så många fina ideér och skön känsla.
/Kitty

Lorenzas skafferi sa...

Vilket snyggt badrum! Gillar speciellt bänken i hörnet med övrehyllor, krokar och det snygga skåpet med spegeldörr av en gammal fönsterbåge :) Detta inlägg kom så lägligt, jag planerar på en bastuavdelning åt oss själva och alla snygga idér är välkomna!

Christine at Little Brags sa...

Hi there, I am a blogger from the USA and I am currently working on a blog post about spool tables and how we can use them in Décor. Was wondering if you would let me use your gorgeous spool table pic with a link back to you naturally??? Christine from Little Brags

Christine at Little Brags sa...

Hi there, I am a blogger from the USA and I am currently working on a blog post about spool tables and how we can use them in Décor. Was wondering if you would let me use your gorgeous spool table pic with a link back to you naturally??? Christine from Little Brags