måndag 30 mars 2015

sovrumsrenovering - läderhandtag



Hade tänkt mig nya garderobsluckor helt och hållet, byggda av vanligt virke 22x120 ..som vi använt lite överallt här i huset. Ja, kanske nån gång i framtiden! Men just nu blev gammluckorna bara målade. Och nya handtag av läder gjorde att de ser bra mycket bättre ut nu! Tycker vi.

12 stycken handtag allt som allt behövdes. Gånger ca 20 cm.
Första tanken var att leta igenom garderober efter gamla skärp, men att hitta 2,5m matchande skärp gick inte. Loppis tänkte jag sen, men är nog svårt att hitta så pass mycket av lika där också.
Kollade bygghandeln, utan att hitta något. Fick tips att kika på häst-affärer… så långt kom vi inte.
Utan det blev tre nya svarta läderbälten från herravdelningen på H&M. Hade med mig måttband, smart som jag var ;)

Klippte lädret i lagom långa bitar och skruvade fast dem med vanlig skruv.
Hålen efter de gamla handtagen är kvar på luckorna, så vi hade lite att gå efter för att dölja dem så gott det gick (det gick inte att använda samma hål).
För att vara efterklok så hade det nog varit lättare att först göra hål i läderbandet innan vi skruvade fast handtagen, men det gick bra att skruva rakt av också. …vem har tålamod liksom… haha!



taklampan är gjord av en gamma panellängd i linnetyg, stomme av najtråd



den fristående garderoben, som jag hittat på loppis för länge sen …fick också ny fräsch färg och läderhandtag




Ha d gott!
Kram ♥♥♥ Hanna