tisdag 2 december 2014

julmarknad i japan




På nionde våningen i Umeda Hankyu Department Store i Osaka, Japan pågår just nu Scandinavian Christmas Market - skandinavisk julmarknad.
En julmarknad som pågår en månad, ända fram till jul!
Varje heltimme hålls en ljusshow med den finska Himmeli - gigantiska halmkronan som syns där på översta bilden. Maffigt, helt säkert :)

Jag har inte varit där själv tyvärr, utan bilderna har jag fått låna av Yoko som var där de första dagarna.
Det är där mina tyghjärtan är nu! Hej Japan! 日本の皆さん、ようこそ!

Mrs. Shimada, Yoko, Ms. Fujiki ...och en massa fint hantverk från Sundsvall :)


himmeli japan scandinavian christmas market umeda hankyu

mina hjärtan.. Fint dekorerat med en kvist cypress från Yoko's föräldrars trädgård


Fotografen Takuji Iigai, som fotograferat hos oss två gånger, var på marknaden med sin dotter.

dag 2 - kö redan innan varuhuset öppnade

ett av de berömda julskyltfönstren vid Umeda Hankyu, det finns totalt sju stycken.


Ja första advent susade förbi! Jag hann få fram lite julpynt, barnen bakade bullar och aroniagrottor, adventsfika traditionsenligt på altanen ..två julgranar var vi och köpte i helgen också, kungsgranar, förhoppningsvis håller de sig till jul!
Lite snö skulle göra gott nu, eller hur!


Ha d gott!
Kram ♥♥♥ Hanna


Inga kommentarer: