måndag 7 april 2014

utekök & äppelkvistar


utekök lantligt trälådor

Jag plockade in lite äppelkvistar för några dagar sedan, nu står de i knopp. Så skoj!
De fick flytta till altanen en sväng i helgen...
Ute på gården ligger det fortfarande en iskaka över halva gräsmattan. Men jag såg att humlen hade börjat växa vid pergolan! Yay!
Härligt med vår!

En drös med bilder från uteköket, igen! :P

äppelkvistar

utekök lantligt uterum
jag har sytt nya draperier till uteköket, äntligen.. har tänkt göra det i flera år :)

utekök griffeltavla trälåda tegelvägg

lantligt utekök linnedraperi uterum kylskåp
Bakom draperiet gömmer sig en barnstol för små gäster, ett köksskåp och ett ("vanligt") litet kylskåp.

gammal termometer
termometern från mitt gamla växthus..

utekök trälådor på väggen


Ha d gott!
Kram ♥♥♥ Hanna


12 kommentarer:

Marina in Blue sa...

Hi, what a wonderful corner! I really love it, charming and beautiful.

hugs from Jerez - Spain

Congratulation for your blog

Marina

Furulunden sa...

Så fint det er !! Mette

Villa Björkenäs Backen sa...

God förmiddag !

Så fint !
Härligt med ett sådant ute kök.
Ljuvliga vårtider är här nu.
En fin vecka till dig !

kRAM

Millas hem sa...

Finns det något sötare än små knoppar?! =) Så enkelt och ljuvligt!
Kanonfint utekök du har! Får en enorm längtan till sommaren när jag ser det. Och gärna lite värme också.=) Himmel vad det är kallt idag!

Kram Camilla

House and Garden by Bia sa...

Jag gillar ju ditt utekök...skulle gärna ha ett sånt på landet ;))....men vilket väder vi fick idag...tur att det mesta av snön är borta nu;)
Kram bia

Sommerhuset i bakken sa...

For et utrolig koselig utekjøkken! Det var kjempefint! Så mange herlig detaljer ;-)

Ønsker deg en super kveld! Kos deg masse!

Mee and Molly sa...

Helt underbart..Kram MM

sjarmerende kusiner sa...

For et herlig utekjøkken!!
Skikkelig sjarmerende, og med så mange vakre ting :-))
Sånn ønsker jeg meg og!
God tirsdag!!!

Marie maräng sa...

Vilket härligt utekök du har!
Så fina ting som fått plats där :)

Jag gjorde årets fix av äppelträden och beskar toppskotten vilket gjorde att jag fick massor av kvistar att sätta i vatten och nu knoppas det :)

Ha en fin vecka!
Kram Marie

Unknown sa...

Hej! Hittade din blogg när jag letade inspiration till draperier för köket. De du har (eller hade 2014 i alla fall) är verkligen jättefina. Hur har du gjort dem?

Unknown sa...

Hej! Hittade din blogg när jag letade inspiration till nya draperier i köket på sommarstugan. De du har (eller hade 2014 i alla fall) i uteköket är superfina! Hur har du gjort dem? :)

Hanna sa...

Hej Sofia!
Tack snälla!
Draperierna har jag sytt av linnetyg. Sydde en kanal upptill, och vajer däri som jag spänt under bänken. Enklast möjligt ;)

// Hanna