tisdag 15 juli 2014

växthus


hannas växthus

Växthuset är nu klart, lite fix utanför som ska till bara, någon trampsten att kliva på där det just nu är  bara sand och ogräs.. Men annars så :)

Det som flyttat in där är tomater, physalis, vindruva, avocado, ett gäng pelargoner osv.
Och mitt planteringsbord som jag fick till förra växthuset, en kabeltrumma och en korgstol... inget nytt. Korgstolen har jag 'lånat' från altanen tills jag har en ny.

Ja oja, jag är mycket nöjd! Det blev nästan bättre än jag vågat hoppas på. Vi är ett bra team, jag och maken ...jag ritar och han bygger! Jamen jodå, lite har jag ju hjälpt till såklart ...med byggandet :))


hannas växthus planteringsbord kabeltrumma aronia

hannas rosa pion kabeltrumma
en pion och en kvist kornell från trädgården, i en gammal kaffepanna

hannas växthus tomatplant kabeltrumma enjoycandles

kornell ivory halo hannashantverk växthus

hannas planteringsbord växthus köksradio ylva skarp

växthus hannas kabeltrumma rosa pion trädgårdssax

vindruva vinstock hannas rostig kedja korgstol enjoy candles
vindruvan har fått en rostig gammal kedja att klättra på, perfekt!

...och kedjan hänger på en bit drivved

hannas växthus aronia kornell ivory halo trädgård
trädet framför växthuset är en uppstammad aronia, och den brokiga busken en kornell 'ivory halo'

träbänken är ärvd, benen fick jag ta av för de var lite rutten.. :P

hannas växthus kabeltrumma korgstol kaffepanna pion pelargoner

även tomatplantorna klättrar upp mot en drivvedspinne


hannas växthus planteringsbord trädgård



Ha d gott!
Kram ♥♥♥ Hanna


14 kommentarer:

angie sa...

ich liebe ihr gewächshaus!!! wunderschöne bilder!!! alles liebe von angie aus deutschland

toves sammensurium sa...

Så vakre bilder,du har det helt fantastisk rundt deg!!!!
Toveklem :)

House and Garden by Bia sa...

Åh vad fint växthus du fått...har alltid önskat mej ett sånt...nu blir jag allt lite avis, hihi...
hoppas allt är bra...det var ett tag sedan...vi har det bra här på torpet på Alnö i alla fall ;))...här ska vi stanna hela sommaren ;)
Kram bia

Marie maräng sa...

Så fint det blev! Härlig blandning av frukt och grönsaker... hoppas du får en riklig skörd!

Ha de så gott!
Kram Marie

Hon som talar med blommor sa...

Underbart med växthus! Förstår din lycka över att kunna odla där inne :) Stor sommarkram /Carolin

susanne sa...

Så fint det ser ut! Grön av avund! :) Susanne

Anonym sa...

hej! Åh, vad roligt att se ditt nya växthus och vad fint det blev. Har också växthus med nästan samma växter som dig, ingen avokado i år bara. Mycket chili och paprika finns det här också, det börjar bli trångt i växthuset trots 13 kvm. Mitt är sexkantigt och jag löste problemet med att skugga växterna genom att köpa vita duschdraperier som dras för vid behov. Ville inte måla på fönstren eftersom vi också använder v-huset som uterum. Ha en skön sommar!
Elisabeth

PillePalle sa...

Det var utrolig fint!

M/S Design sa...

Ser fint ut!!
Alltid trevligt med ett växthus.
Mariana

Marina sa...

Vilket jättefint växthus ni byggt. Hoppas ni får många härliga stunder där.

Ha det bra!

Jord under naglarna sa...

Å så fint du har i ditt nya växthus! Många sköna prylar där inne, förutom växterna då. :)

Kollade in pergolan i inlägget nedan och den ser också jättemysig ut, där skulle jag kunna hänga en stund. :)

Carina sa...

Vad fint det blev!
Hanna, hoppas det var okej att jag kopierade bilden med kättingen (enbart till mig själv), tyckte det var ett toppentips, och även om man inte har druvor, bör väl det kunna gå även för tomater?!
Hoppas det var ok.
Ha det gott och njut av ditt nya underbara fina växthus.
Kram

HWIT BLOGG sa...

Så himla fint! Helt underbart...
Sommarkram,
Titti

Lise-Lotte sa...

These photos are SO inspiring! I am craving the sunshine and to spend more time in my own greenhouse. Although I have put some hyacinth and other blooming bulbs out there and it's cozy to go and have tea when the wind is howling and it is raining...
I love everything about these pictures..the peony- so gorgeous, the radio ( I think I'm going to show my family and wish it for my birthday!) and the light in all the photographs- so perfect
Thanks for the sunshine!

Lise-Lotte (in Canada)
partygreen.ca