onsdag 25 augusti 2010

Pyssel i Uteköket

...

..
Vilket höstväder vi har!
Inga utomhusaktiviteter lockar, så igår höll jag till i uteköket en stund... (som är inne på altanen) Jag gjorde en knoppbräda, eller ja knopp- kanske man inte ska kalla det för... spikbräda stämmer bättre!
Det ledde till lite mera fix därute också :) Loppisprylar bytte plats... tände ljus och donade...
.

.bakom skynket gömmer sig bla. ett kylskåp ;)
..
.
... gjorde örtsalt a'la Ernst, fast i egen tappning.
Mortlade ihop lite flingsalt med två vitlöksklyftor, persilja, timjan, basilika, oregano, gräslök och libbsticka. Blandade med drygt 2dl flingsalt, så att saltet krossades en aning... och öste ner i en fin burk. Klart!
Supergott, och enkelt! Och som det står i receptet; en kul gebortpresent ;)


ett av sommarens loppisfynd
.

gamla plåtburkar 'Kobbs the' och 'KSF' också loppisfynd
Någon som vet vad KSF står för?
.

.
Hade även tänkt baka skorpor och något gott med äpplen, men det får nog bli idag istället :)
Vad gör ni en regnig dag som denna?
.
Jag har min sista semestervecka nu, hoppas hinna få någon solglimt !?!!
.
.
Ha d gott!
Kram ♥♥♥ Hanna

14 kommentarer:

Maria - Villa Krutbruket sa...

Vad kul med lite inlägg! Sitter här med min kopp kaffe och njuter av dina bilder :D

Idag verkar det inget hejd på regnet, det öser ner här i vår stad. Blir att åka till Ica och handla lite! Ikväll kalas :D

Skönt att du är tillbax! Kramar

Millas hem sa...

Så himla fint det är i ditt utekök Hanna!
Kan nästan känna hur rofyllt det är att sitta där ute och lyssna på fågelsång!!=)

Kram Camilla

Lisas torp sa...

Vilket underbart utekök du har och så många fina saker!

Örtsaltet lät jättegott och vilken bra present!!!
Lisa

Älskade pion sa...

Vad mysigt du har det där ute på din altan.;)Ha en skön semestervecka.Kram Ulrika

Sussi sa...

Ahhhhh.....guuuuud vilket UNDERBART utekök du har! Sååå inspirerad jag blev! Och vilka fina bilder du tagit..NJUTER!

Kram
Sussi

Ewa`s Galleri sa...

Så fint du har i ditt utekök
Men visst är det mysigt när man kan börja tända lite ljus,jag älskar de stora gamla glasburkarna
köper så fort jag ser dem på loppis
Saltet såg verkligen gott ut,ska skriva av receptet med en gång
Ha en bra vecka

Nilla sa...

Hoppas det blir bättre väder.
För nu är det tråkigt regnigt.

Ha de bäst !!
Nilla

StrandviksVillan sa...

Vad du kan!!!
Tack för inspirationen!
kram, A-C

Compact Garden sa...

Vad det ser rofullt ut..och härligt med en semestervecka kvar kan jag tänka...ska göra lite salt i helgen när jag kommer ut till kryddorna..

Ha en skön kväll Kram Anne

Galleri MochB sa...

Perfekt med knoppbräda där under hyllorna. Jättemysigt i ditt utekök :O)
Kram Mia

Britt sa...

Fina bilder!
Tack för tipset med örtsaltet, det måste jag testa.

Kram Britt

alegni sa...

du har en sån massa fina detaljer överallt. man blir nästan grön av avund ;)
ditt örtsalt låter jättegott. borde nog testa på det där själv också.
mukavaa loppuviikkoa!
kram
ingela

Maria - Villa Krutbruket sa...

Godmorgon!

Det var min moster som fyllde. God mat och god tårta :)

Det här med vädret är ju rent ut sagt deprimerande. Regn HELA augusti! Finner inga ord..

Händer idag då? Snart helg igen, blir det nåt roligt?

Kramar!

Galtholmen sa...

Har inte hunnit så långt med mina planer på ett eget utekök. Men blir ju klart inspirerad... ser väldigt mysigt ut.
Höstregnet fick mig att tända ljus, elda lite i brasan o börja njuta av tanken på att en härlig höst är i antågande.
kram
Ulrika