lördag 10 juli 2010

Love it...

. .

.
... I do!
Mitt nya våningsfat... Jag gick som katten kring het gröt... innan jag slog till, och köpte det!
Har provat ha det lite här och var, idag hamnade det i uteköket ;)
Passade då på att fota... huvva vad länge sen jag gjorde det... och ännu längre sen jag gjorde inlägg!!
Hej förresten! Tack för att ni fortfarande kikar in till mig, trots min frånvaro! Och tack snälla för alla kommentarer om planteringsbordet och växthuset!!
Vart jag har varit...? på jobbet för det mesta, väl hemma har tiden gått ute i trädgården och annat vardagspysslande... inte riktigt tid för att hänga vid datorn... ni förstår säkert :)
.
loppisfynd... Love it :)
..



.
Minns ni olivträdet som jag visade... som jag fått klippa bort nästan hela kronan på?
Här är den igen... med ny fin krona på god väg! Frisörsaxen är framme lite var dag, för att forma den ;)
.

.
Barnen har plockat bumbibär (blåbärstry) och lite smultron... det ska vi göra paj på!
Nu ska jag skynda mig över till grannen, på grillning! Har plockat med mig den första squashen från växthuset, den ska få åka på grillen den med ;)
.
.
Ha d bäst i sommarvärmen!!
Kramar ♥♥♥ Hanna

31 kommentarer:

Lena sa...

Hej! Vá roligt att du är tillbaka..
Gudarns vilket fint vånings-fat, var hittar man ett sånt??



Kram Lena

White cotton grass sa...

Vilket härligt våningsfat!
Förstår att du blev förtjust i det!

kram
helena

Anneli sa...

Så hærlig utekjøkken du har! Her kan jeg tenke meg at det er gøy å lage mat :)
Jeg la merke til at du i tidligere innlegg har reklamert for loppis i Sundsvall. Vi skal kjøre forbi i sommerferien, i slutten av juli.. Er det noe som hender da?
Kanskje du også har noen gode tips på interiørbutikker? ;)
Ha en koselig sommerkveld!
Kram Anneli <3

All Seasons sa...

I enjoy this photo's, and what have you do with you tree ?
Here in holland it very hot now and raining is comming, I hope so...

Have a nice sunday ☼
Hugs from me
Patricia

Minka sa...

Nydelig utekjøkken du har, vakre detaljer..og lekkert stettefat..klems

StrandviksVillan sa...

Underbar stämning på din altan - as always :)
Verkligen snyggt våningsfat, det får du flytta med dig från rum till rum!

Ha det gott i värmen!

Vita rosor och förgätmigej sa...

Vilket vackert utekök du har... Blev helt till mig! ;0)
Våningsfatet var såklart också väldans vackert men UTEKÖKET!!! Så smart att sätta upp gamla vackra lådor på väggen, och bänkskivan. Åh!
Kommer nog att sno en och annan idé från det framöver. Jag är förälskad i gamla lådor och trä just nu. Har nästan blivit en fix idé...
Ta hand om dig i sommarvärmen!
Kram/ Anna

Evelina sa...

Vad roligt att jag hittade till dig, urfin blogg!
Kram Evelina

Syster vit sa...

Det ser riktigt mysigt ut på din altan, och uteköket är jättefint.
Kram Liselott.

Nyanser av vitt sa...

Underbart fat och underbart utekök. Citerar dig "love it" :O)
Kram Agneta

Théa & Linnéa sa...

Hej!
Ja, det var fint både fatet och skålen. Helt underbart utekök ni har, en sann insprationskälla här måste jag säga.
Må så gott, nu ska jag ut och öppna mitt växthus dit allt flyttade in igår. Hoppas tomaterna överlever värmeböljan...
/Karin

Maria - Villa Krutbruket sa...

Hej vännen!

Kul med att inlägg, det är allt lite tomt efter dig måste jag säga!
Men jag har varit dålig på inlägg också på några veckor. Jag är sjukskriven IGEN, mår inte så bra :( Trist, men jag kommer igen.

Altanen rullar på, ska börja skruva trall denna vecka. Micke är så duktig, och det blir sååå bra :) Längtar tills det är klart. Men vi kör bara med ett däck iår så fixar vi staket tills nästa år. Orkar inte det i år :)

Ska ni göra på er semester?

Kram kram!

M/S Design sa...

Fint fat, du måste ha pensel i handen jämt för att ha så vitt och fint.
Du får till det snyggt.
Mariana

Älskade pion sa...

Guuuuud så vackert....;)Du är allt en riktig "piffare" du.;)Ha en riktigt härlig helg. Kram ulrika

n o r d i n g å r d e n sa...

Ahhhh, vilket helt underbart utekök du har!!!! Mari ( gillar din toppbild väldigt mycket också( header)

Monkan sa...

Får jag flytta in i ditt utekök? :-) Jisses så många fina saker och så fint du fixat till det i köket. Love it, love it, LOVE it!

P.S. Vilken makalöst klurig jordgubbsvakt du har! :-)

UggledaLen sa...

Åhhh vilka fina bilder!!

Kram Len

Katja sa...

Loppisfynd är bra grejer :)

Godastunder-tokigaidéer sa...

Vilket vackert fat, det passar jättefint i ditt utekök. Härliga bilder på ditt växthus i ditt förra inlägg...visst är det underbart med växthus.

Ha det gott
Kram Anna

Sofia sa...

Vad fint med trälådorna som förvaring på väggen. De vita muggarna med text på var också fina. Det mesta var fint! :)

Annika Christensen sa...

Habba det ´är ljuvligt att titta in till dig. Man blir liksom gald.
ha det gott
Annika

bakom berget sa...

Ditt utekök är sååå fint! Våningsfatet passar ju på pricken, just där. Men det blir ju lätt så, att man flyttar med sig dom saker man gillar bäst.
Man blir såå inspirerad av dina fina bilder. Du har så vackert hos dig.
Kram Åsa.

Blåbärs och smultronstället sa...

Hej Hanna!
Gud var fint ni har det, så himla mysigt. Kul att kika in hos dig igen.
Ha det gott!
Kram Susanne

Sommerhusstil sa...

Hejsa sikken en fin blog og nogle dejlige billeder Kram Betina Sommerhusstil.blogspot.com

Butik Drängstugan sa...

Vilken inspirerande blogg!

Sommarhälsningar
Cina

Britt sa...

Love it too!!

Så vackert ditt ute kök är.

Kram britt

Emmas utsikt sa...

hej hej, tittar in och kollar läget.

:)

Skogsdoft & havsbris sa...

Skla börja med att säga att du har en award som väntar på dig inne hos mig, innan jag glömmer bort det! Så, nu var det sagt då! :)
Vilket pampigt våningsfat, klart du skulle ha ett sånt! Riktigt maffigt är det! Och uteköket är bara sååå fint! Fullt med fina detaljer och saker, me like!
Ha det så bra! :)

Maria - Villa Krutbruket sa...

Haaaallllååååå!

Vad tomt det är på inlägg från Sundsvall då!!!!!!!!!!!!!!!!!! :(

Saknar dig & dina inlägg!

Kramen!

Maria - Villa Krutbruket sa...

Hej tjejen!

Skönt att få ett livstecken från dig! :)
Förstår att du nästan glömt hur man gör ett inlägg ;) Men du får ta igen det i höst. Du kommer att ha desto mer att visa oss när vi andra sitter höst deppiga och utan inspiration *ler*

Våran sommar har varit bra!
Fått en hel del gjort på utsidan: Byggt en altan, lagt sten runt huset, gjort lite land, planterat lite bärbuskar m.m. Har ännu inte gjort några rabatter, kommer mig inte för riktigt. Vet inte vart jag ska börja, hur jag vill att det ska se ut, vilka blommor m.m. Ja du förstår: Beslutsångest på HÖG nivå :))
Jag får väl fundera och rita lite förslag under vintern.
Kanske du har lite tips åt en "rookie" som mig gällande rabatter :) Du har juuuuu såååå fint i trädgården!

Vi har även varit i Finland en vecka hos min kära släkt. Jätte kul att träffa dom. Vi kom fram till att det var 7 år sen jag var över sist. Dåligt måste jag säga, kommer inte ta 7 år tills nästa gång.
Så mycket mer har vi inte gjort.
Jag är då sjukskriven IGEN, har mått dåligt ett tag så det var ingen rolig start på sommaren. Men men jag är på fötter igen. Himla skit det där!
Är sjukskriven hela augusti.

Hur har ni haft det?
Åh nyfiken som jag är, så håller jag ju på att dö av nyfikenhet: Hur går det med er "nya" källare?
Vill seeeeeee! :)

Sitter här med kaffekoppen i handen, ska snart göra mig klar för att åka till jobbet och hälsa på en sväng.
Hoppas du gör ett inlägg snart, jag väntar :)
Och att vi hörs snart igen!
Sköt om dig tjejen! Många kramar från Örebro!

Britt sa...

Hej!

Såg att du klippt ner ditt olivträd, mitt skulle också en omgång men vet inte om jag vågar.

Klippte du alt torrt och bara hoppades att det skulle komma tillbaka, eller? ;-)

Kram Britt