tisdag 31 mars 2015

påskpyntat


påskpynt betongägg hannashantverk.blogspot.se

Påskägget är framme! Mitt diy betongägg, med ett snöre runt. Klart!
Mycket sparsamt påskpyntat var det här!


Har under min uppväxt blivit lite 'allergisk' mot påsk och påskpynt… jag fyller år just vid påsk, fick ofta div påskägg och annat 'påskigt' i födelsedagspresent när jag var liten.
Att jag inte gillar gult grundar sig nog i det också :D
Ja, och det traditionella björkriset är jag allergisk emot på riktigt … vi kör med alternativa kvistar härhemma.
Barnen har blivit stora och är inte längre så påskpysselsugna, förr om åren har vi gjort påskägg och pynt i alla dess former ..har sparat det mesta, så en del av påskäggen ska fyllas med påskgodis såklart! 


Denna påsken fyller jag hela 40, sanslöst … vuxen helt plötsligt! :D



hannashantverk.blogspot.se vardagsrum svartvitt

hannashantverk.blogspot.se påskägg betongägg kabeltrumma


Ha d gott & Glad Påsk!
Kram ♥♥♥ Hanna



7 kommentarer:

Brunt sukker sa...

Hei:)
så vakre bilder
herlig betong egg
ønsker deg til lykke med di 40:)
klem Eli:)

Anette-Ljusa drömmar på landet sa...

Hej Hanna !
Blev så imponerad av fondväggen i plåt som du visade i förra inlägget...så snyggt och kreativt !!
Grattis i förskott på din 40-årsdag...det blir bara bättre efter 40..don't worry !!!!

Hälsningar Anette

PillePalle sa...

Kjempefin dekorasjon med lys, litt grønt og betong!

Hemma på Sjuan sa...

Så fint. Här är jag också lite allergisk mot påskpynt. Ha en fin påskhelg, kram Suss

House and Garden by Bia sa...

Glad Påsk!
Önskar bia............
Ha det gott!!!
Titta gärna in....

Rost och rädisor sa...

Självklart behöver inte påsken var gul. Det blir mycket känsla med naturmaterial och naturfärger och du har gjort så fint. Vilket vackert hem du har.
Grattis till 40 år!
Anette

Marie maräng sa...

Aha... STORT GRATTIS I EFTERSKOTT!

Härliga bilder från ditt fina hem!

Önskar dig en fin fin helg!
Hoppas på lite bättre väder i helg nu.. man börjar bli less på denna blåst.

Kram Marie