onsdag 30 april 2014

grillplats & pergola


hannas grillplats uteplats grill däckstolar

En vägg, eller ett plank har blivit flyttat från pergolan (som jag berättade om HÄR) ...och kommit upp bakom grillen istället.
Känns som att grillen fick 'en egen plats' nu. Nån slags avställningsyta/utekök/bänk ska vi ha där också, ja kanske en större kabeltrumma ...haha! Skulle ju passa med resten av gården ;)

Där väggen var förut har jag satt en bit armeringsmatta på var sida vid pergola-stolparna. På ena sidan växer humle, och på andra sidan en clematis, vit storblommig (minns inte namnet, var så länge sedan jag planterade den).
Och mitt i är det öppet mot växthuset.

Det är fortfarande grått och tråkigt, men växtligheten är på g! Snart är det lummigt och fint här igen!

hannas pergola grillplats grill träbord
bordet byggde vi förra sommaren

humle på pergola vår
Humlen har kommit en bit. Förresten, de små humleskotten kan man äta! Både råa och tillagade som sparris.

grillplats pergola trätrall runt pil damm stenfontän hängalm vår

Trevlig Valborg! Hyvää Vappua!
..eller som vi brukar säga Glada Vappen
Kram ♥♥♥ Hanna


3 kommentarer:

House and Garden by Bia sa...

Oj vad din Humle ha kommit långt...men min är gå gång också ;))
Önskar dej en trevlig Valborg...vi skippar brasan, tycker det är alldeles för trist och kallt väder...vi myser inne med Hummer och bubbel i stället ;))....
Kram från bia

Kristiina K sa...

Glada Vappen Hanna!

Suz sa...

Så fint ni har det, hoppas vi får se det lummigt sedan:)

Ha en fin första maj!
Kram
Suz