torsdag 11 april 2013

vardagsrum & kohud


Här är den, min födelsedagspresent som jag skrev om för nåt inlägg sen..
En kohud ...som jag funderat på länge, har inte kunnat bestämma mig för vilken färg. Men maken och barnen överraskade med en snygg en! En svart med lite lite vitt.

Då hade jag det jag gjorde en hel kväll, drog runt på en kohud i vardagsrummet... hahaha! Ja ni förstår, ni andra likasinnade inredningsnördar.
Då kan man ju inte bara lägga dit den, utan den ska ligga snyggt, åt rätt håll osv. Inte lätt med en kohud! Och tar man in nåt nytt så måste ju de andra prylarna runtomkring flyttas på också... för att tillslut kanske hamna på nästan exakt samma ställe dom låg/stod på, innan....
Jaja, nu ligger den där och pryder sin plats.. stackars kossan som dottern säger.
Vi ska komma ihåg att kamma den medhårs också.. alltså dammsuga medhårs :))

High chaparral hamnade i ett annat hörn av vardagsrummet, jordsållen blev också flyttad


Mitt betong-ägg ligger kvar... kanske ska gjuta nåt annat?

close up på kohud

saknas lister lite här och var, börjar bli dags att sätta dit dom...?


pläden som maken fick i julklapp matchar kohuden på golvet :)



Ett nytt litet olivträd... de hade billigt på blomsterlandet.



Ha d gott!
Kram ♥♥♥ Hanna

8 kommentarer:

Carina sa...

Snyggt:)

Lantligt i smultronbacken sa...

Supersnyggt med kohuden. Jag såg gethud på marknaden för någon vecka sen men tror du jag unnade mig ett. Nädå, men vem ångrar sig nu:))

Snygga är de iaf och jag skulle mer än gärna ha en fjällko på golvet här hemma;)

Kram Teres

Home-around-the-clock sa...

Soooo beautiful in your living room. Everything in my style. I love it!!!

Jennys Vita Villervalla sa...

Fina och inspirerade bilder!
Ha det fint!
Kram
Jenny

sandrie sa...

Ska vi skicka dit listkungen Daniel? ;-)

Tinibelli sa...

Så fräscht och snyggt!

Nathalie sa...

Hej! Jag tycker du har sytt så fina kuddfodral och jag undrar vad det är för tyg du använt dig av?

Du har verkligen superfint!

Unknown sa...

I love your home!
It's perfect <3