söndag 3 februari 2013

knäckebröd & köksö


Jag fick smaka hembakat knäckebröd förra helgen.. mums säger jag bara!

Letade upp ett recept på nätet och bakade. Enkelt, bara att röra ihop, platta ut på plåt och grädda.
Receptet hittade jag HÄR ..fast jag tog dinkelmjöl istället för majsmjöl, och olivolja istället för rapsolja, och toppade knäckebrödet med lite flingsalt. Man kan nog blanda lite som man vill med olika frön och mjölsorter, man tager vad man haver ;)
Tre satser har jag bakat sen dess, det är rykande åtgång på det härhemma!


Fotade resten av köksön också när jag ändå var i farten...









Ha d gott!
Kram ♥♥♥ Hanna

6 kommentarer:

Tinas bo sa...

Ja det receptet måste jag prova!
Ser och låter supergott!!!
Tack för tipset! :0)

Din köksö är sååå läcker!!
Och du har så mycket vackert där...

Kram Tina

Villa Björkenäs Backen sa...

Hej på dig !

Så fint ! :)
Jätte härlig köksö.
Så mycket fina saker du har där på :)

Tack för tipset. Då ska jag också testa Gillar knäckebröd :)

Ha nu en fin måndag och en fin fortsättning på veckan!.
Kram från Mig ! :)

Humlans Lott sa...

Hos oss har detta knäckebröd också en strykande åtgång. Använder mig ibland av torkad frukt i (små, små bitar). Det bryter av fint mot flingsaltet.

Ha det fint!

Carina sa...

Bara en liten hälsning såhär på kvällskvisten:)

Dagdrömmar och verklighet sa...

Bakade detta för några helger sedan men jag råkade bränna mitt så det blev inga bilder på det.. I mitt recept var det dock 175 grader så jag ska nog baka det igen och grädde det i 150 grader som i ditt recept!

Kram från Malin

Lovisa Wallin sa...

åh, det ser gott ut! Jag har bakat något liknande själv, det är himla gott! skönt att veta exakt vad det innehåller också.. :)