måndag 1 oktober 2012

de sista pelargonerna


..står kvar inne på altanen. Trots flera frostnätter så är de fortfarande hur fina som helst, tack vare inglasningen. Men nu är det dags att göra höst på altanen också, och bära ner dem till källaren för vinterförvaring.

Mina mårbacka pelargoner har skjutit ordentligt på höjden i år, de tror sig vara klätterväxter verkar det som! Den på bilden här nedanför är 1,20 över krukkanten, det blir trångt i blomrummet i år :)





Ha d gott!
Kram ♥♥♥ Hanna
.
.

5 kommentarer:

Lycka är ~ Onnea on sa...

så fina. verkar ju mer som pelargonträd.
ha en bra vecka!

Lantligt i Smultronbacken sa...

Ja, det verkar som att det har varit Mårbacka år i år. Mina är också enorma och jag har dem i köket nu. Så fina

Kram Teres

~ INA ~ Inas☆House sa...

Jättefina pelargoner! Nästan synd att ställa undan dem, men man vill inte att de ska frysa.

Må gott!

Kram Ina

Gabriella sa...

Åh underbara pelargoner, så de blommar! Verkligen fint att ha dem i en gammal trälåda.

Frida sa...

Åh vilken underbar Mårbacka! Du jag lskar din blogg från första besöket, du hamnar genast i min blogglista :-)