torsdag 13 september 2012

äpple & lingonsaft



Det blev ett hopkok av äpplen och lingon. Och gott blev det, faktiskt!
Jag googlade efter äppel & lingonsaft, lingon & äppelsaft, saft på äpple och lingon osv.. vände och vred på orden men hittade inget om nån som kokat sån saft... Så det blev ett 'experiment'.
I med äpplena i saftmajan, delade i mindre bitar med kärnhus och allt, och lingon likaså, knappt rensade. Och strösocker såklart, lite lagomt mycket. Enklast möjligt! Tappa upp på flaska, klart!
Texten på flaskorna har jag skrivit med vit täckande tuschpenna.


Hittade däremot recept på lingonsylt med äpplen, och äppelmos med lingon när jag satt och sökte.. Det kanske också kan bli gott, någon som provat?
Äpplen har vi gott om just nu, fyra sorter på samma träd :)



Ha d gott!
Kram ♥♥♥ Hanna
.
.

4 kommentarer:

Clara Malvina sa...

Åh det verkar väldigt gott med äpplen och lingon! Det har jag aldrig provat, har inte provat äppelmos med lingon heller, det låter med gott!!

Ha en härlig dag!
Kramar

Karla sa...

Riktig snygga flaskor, tycker jag!
Ha det gott,Karla.

Lenas trädgård sa...

Sånt där gjorde jag också "en gång i tiden"! Nu köper jag det lilla som går åt. Men med tre barn, så var man ju tvungen att hålla kostnaderna nere, göra nyttigare mat och dryck osv...
Ser riktigt gott ut!
Lena

~ INA ~ Inas☆House sa...

Jag tycker att ditt växthus ser charmigt ut, fast den är lappad och lagad här och där. Lite shabby chic över det hela ;) fniss
Trevlig helg! ina