torsdag 12 april 2012

Snapshots från Matrummet


En hälsning från röran i matrummet! Några suddiga bilder med mobilen... rätt o slätt utan styling eller piff!
Som jag berättat och kanske visat någon bild, så håller vi på med matrummet härhemma.. Väggen mellan kök och gamla vardagsrummet har tagits upp, och väggarna är målade. Måleriet har jag tagit lite pö om pö, började på sportlovet... Igår fick jag någons slags ordning vid väggen som syns på översta bilden, hyllan åkte upp och några prylar uppå den, blev det bra!? -Ja jättebra, tyckte maken... Får se hur många hål det blir i väggen innan det är klart :P
 Byrån ska få handtag så fort jag hittat några, den är nyfyndad och också den nymålad (den var gul!)


där i vänstra hörnet ska det bli skafferi så småningom...


Nymålade gardinstänger, putsade fönster, och nytvättade gardiner... lovely!
Vitrinskåpet ska få behålla sin mörka färg, men lite vitt inuti den har jag fixat för att ljusa upp det en aning. En provisorisk lösning med vanliga vita pappersark ;)
För övrigt så ser matrum & kök ut som en blandning av byggarbetsplats... och pelargondjungel :)))
Over and out!

Ha d gott!
Kram ♥♥♥ Hanna
.

9 kommentarer:

StrandviksVillan sa...

Kommer bli fantastiskt när det är klart - det ser man redan nu!!
Supersnyggt det mörka vitrinskåpet, skönt att du låter det behålla sin färg.

Blåbärs och smultronstället sa...

Fräscht med vita väggar och lite mörkare möbler blandat med vita:-)
Ett skafferi skulle jag gärna vilja ha ett...
Lycka till med fixandet!
Kram Susanne

Tinas bo sa...

Supermysigt!!
Tycker hyllan och allt annat passar super ihop och det ser läckert ut!!

Ska bli kul att få se hur det ser ut när det är färdigt!!

Kram Tina

Anonym sa...

Nättiä, nättiä!!!Tulee tosi hyvä kun saatte kaikki järjestykseen!
Myöhästyneet onnittelut syntymäpäivänäsi! Ja kiva kun niin monessa lehdessä on teidän puutarha!
Täytyy sanoo ettet ole päivääkää ulkonäöltää ainakaan vanhentunu,ja WOW, mitkä hiukset!
Melissa kiittää lahjasta, meillä on aina meno päällä ettei olla aikasemmin tultu kiitettyä,on aina vaan pitäny ja pitäny,...(hävettää...)Kuulumisiin /Camilla

Sjöboden sa...

Kommer bli superfint!
Gillar din stil ;)

kram Caroline

Linda - När 4 vill bli 5 sa...

Gillar't!

Villa Carl Larsson sa...

Hej! Jag hittade precis hit och wow vilken fin blogg du har, det finaste hemmet. Jätte roligt att hitta till dig. Här hittar man ju en massa inspiration :) Jag kommer definitivt tillbaka.

Hälsningar Josefin

Villa Carl Larsson sa...

Nu tror jag att jag känner igen mig hihi. Jag har varit här förr men det var länge sen. Lika fint och kul att hitta tillbaka :)

Kram Josefin

StrandviksVillan sa...

Hejsan svejsan!
Kommer inte ihåg var jag kommenterade hos dig om att jag blev så inspirerad av ditt matrum att jag bestämde mig för att flytta ett mörkt skåp till vardagsrummet? Hur som helst, nu är det gjort!! Nöjd är jag!

Må så gott!