fredag 2 mars 2012

Vardagsrum #2


Här sitter vi i soffan och har fredagsmys, vi har haft filmkväll med barnen, såg Lejonkungen. Snacks, dricka och allt vad det innebär. Nu sitter jag med datorn i knät, medan maken spelar tv-spel... Jag tänkte visa er resten av bilderna från vardagsrummet.

Som sagt, lister saknas lite här och var.. något mer ska nog upp på väggen.. ja såhär ser det ut so far :)
På bilden nedanför syns kaminen, Contura 550. Den sprider skön värme i källaren, jag tror vi har eldat i den varje dag denna vinter.


Kuddfodralet har jag sytt av fodret till en kappa, i örngottsmodell. Diy tips :)
..även kuddfodralen som syns här har jag sytt själv.


Min kära grislampa igen, fyndad på loppis för en hundralapp för ett par år sedan, då grön och skitig, nu svart & stilig :))

en övervintrad pelargon och min nya favoritlykta, av märket filipiniana
Det gamla symaskinsbordet har fått plats vid fönstret. Gardiner har jag inte fått upp än.

Missa inte utlottningen här nedanför, eller klicka HÄR så kommer du dit.
Trevlig helg till er alla!

Ha d gott!
Kram ♥♥♥ Hanna

8 kommentarer:

Tinas bo sa...

Såååå mysigt!!
Me like!!

ha en härlig helg
Kram Tina

StrandviksVillan sa...

Suuuuupermysigt!!!
Fint med spegeln, blir som ett extra fönster och sprider även ljuset.
Ni har gjort ett bra jobb i källaren!

Trevlig fortsatt helg!
kram, A-C

Lily sa...

Så fint du har det ♥
Kram Lily

Hemma hos Märtha sa...

Mysiga bilder! Hur lyckas du med dina olivträd? Ser så fina ut!
Ha en skön lördagskväll!
Kram
Anne-Lie

Monkan sa...

Åh vad fint ni har! Och fin favoritlykta är ju helt underbar.

piccolacasa sa...

Väldigt stiligt och mysigt, känns inte alls som en källare :)

katha´s kortmakeri sa...

Så fint det har blivit är så roligt att följa din blogg och bli inspirerad. När drömmen om ditt ute kök blir sann blir nog gillestugan nästa...
Super fina kuddar på första bilden Köpta var?
Ha en fin kväll!
Kram Katha

alegni sa...

vilket jobb ni gjort där nere! det blev superfint, och så enhetligt. jag tycker det ser bra ut också utan gardiner.
ha en fin söndag!
kram
ingela