tisdag 7 december 2010

Kudde av en Lusekofta

.

.
Jag hittade en stickad tröja, typ lusekofta på loppis/second hand... för en tjuga... Efter några minuter vid symaskinen så hade jag en ny mjuk o härlig julkudde! Like it a lot!
Passar lika bra i soffan som ute på altanen, när vi ska ha glöggmys... vilket förhoppningsvis blir snart!
Jag har fixat lite julpiff därute iallafall, min andra DIY ljuskrona av spinnrockshjul... som jag gjorde till julmarknaden, hänger där nu... den blev inte såld, tur i oturen :P
.

.
Brickan på bordet 'julade' jag till med tre ljusstakar, och en kvist granris... Kanske ska pynta ljuskronan med något grönt också?
Idag är jag hemma med en sjuk dotter, ska passa på att putsa fönster och städa lite. På lördag ska vi ha lilla jul med svärmor. Så gran ska också införskaffas denna vecka! Vanlig gran eller kungsgran... det är frågan det :) :)
.

.
Vet ni... vi är klara med nästan alla julklappar! Så himla skönt, bara någon liten klapp som saknas... kanske ska passa på att nätshoppa , HÄR finns det mycket fint!
.
.
Ha d gott!
Kram ♥♥♥ Hanna

15 kommentarer:

bakom berget sa...

Vilken jättebra idè att sy en kudde av koftan. Den blev ju superfin!
Kram Åsa.

Marie//Tekla Maräng sa...

Vilken smart idé med lusekoftan från loppis. Blev så fin och ser riktigt mjuk och go ut.
Skönt när julklapparna är klara, har också bara en kvar att köpa.
Kramar:)

Vit dröm sa...

Vad fin kudden blev! Hoppas dottern kryar på sig snart! Jag gillar själv mest vanlig gran, luktar ju så gott...
Ha en bra dag!
Kramar Anna

Zinkhjärtat ♥ sa...

Jag tycker att din ljuskrona passar alldeles utmärkt på din uteplats!! Jättecharmig är den.

Ja det går alldeles utmärkt att sy kuddar av gamla tröjor - det har jag också gjort:) Din blev jättefin.

Stor Kram Annelie ♥

Vita Falkens Lantliv sa...

Smart med kudden!! Så fint dessutom:) Så skönt det låter att du är färdig med julklapparna!

Kram susanne

Pia sa...

Såå härligt du har det på din uteplats!!! De isiga grankvistarna med jlusen...mmm!
Jag har sökt lääänge en liknande tröja på loppisar, men nix! Inte i någon färg! Till kudde alltså. Men din är PERFECT!!!

Njutbara stunder!

Kramis!

Anna-Karin, Landet Krokus sa...

Vilka superbra tips! Både kudden och spinnrockshjulet! Blev jättefina. Du är så himla klurig! :)
Kram,
Anna-Karin

Hemma hos Märtha sa...

Hejsan!
Vilken fin kudde och vilken superbra ide!!!
Din ljuskrona är också så fin!!!
Bra tips och finfina bilder!!

Kram
Anne-Lie

Sköna o Gröna Ting sa...

Åååå.., spinnrockshjulet, JAG ÄLSKADE DET!!!
Och lusekoftan som blev till kudde, så klok du är:)
Underbara bilder som fick mig att bli pysselsugen till tusen.., tack för inspirationen.
Kram till dig
Marianne

Anita sa...

Så fin pute du har laget! Ingen dum ide:)
Ha en fin kveld

Det vita dårhuset sa...

Hej du underbara människa!
Herre gud alltså vilken kudde! Hade aldrig kommit på den iden själv ;)

Ha det gott och kram på dig!

irene sa...

Sååå fin kudde!
Skall prova göra det också om jag hittar en trevlig tröja!

Kram Irene

Cornelia sa...

Du e så påhittig o gör så galet fina saker :D

Har du lagt upp dina pyssel på IKEAs Hemmalivs tävling? Eller gör inte de förresten, då har jag ju ingen chans o vinna! Hi, hi ;)

alegni sa...

så fin din kudde blev! det är så roligt med er händiga människor som tar tillvara saker och ting och kreerar nya saker av dem. i'm impressed!
kram
ingela

Tina sa...

Hej, satt just och njöt av dina vackra bilder så helt plötsligt kom en sida upp China Invasion..lite läskigt.. det finns en liten pil precis brevid pilen på sidan..måste ha glidit dit på ngt sätt. Jag är ju lite grön här i bloggvärlden, men jag var enbart på din sida.
Ja, ja det finns nog en förklaring..
Kram tina