fredag 30 oktober 2009

Hemma hos...

mina syskon... små glimtar... helt ostylat :)
Kunde ju inte låta bli att fota när vi va där... :D
Först ut... syrrans mysiga lilla etta ;
.




.
.
Sen har vi 'mellan' brorsans tvåa... tyvärr bara en bild... va massor med folk på varenda foto, haha!
Dottern provar sina nya glasögon... gjorda av en plastpåse :D
.
.
.
Och nån glimt från äldsta brorsans lya... en mysig liten etta :)
Konstverket har han gjort själv... med blyertspenna (!) ...direkt på väggen... (ena ögat är inte klart...)
.

.
.
Och yngsta brorsans flickväns etta... :D Nyinflyttat... och nytapetserat i köket... se så fint :)
.

.
.
Ikväll ska vi fira yngsta brorsan själv... två meter 23-åring... hemma i Hälsingland... tjohoo :)
..
Ps... några av er tänkte pyssla ihop kanel-servettringarna (i förra inlägget)... visa dom sen :)
Tack för goa kommentarer!
.
Happy Halloween till er!!
Puss & Kram Hanna

15 kommentarer:

Maria - Villa Krutbruket sa...

Goddaaag!

Jisses vad duktig bror din är att teckna! Riktigt snyggt..

Låter som en trevlig helg för din del i Hälsingland..
Ha det sååå gött! Hörs nästa vecka, KRAMMMAR KRAmAR!

Emmas utsikt sa...

Du det var skojigt att se syskonens kryp in. Blyertskontverket var imponerande.

Glad Allhelgona!

LjuvligtLantligt sa...

Din bror som skissat på väggen är en riktig konstnär..såå fint!
Fick en riktigt bra ide´av det, min käraste kan det! Ska be honom så fort jag kommit på vad..

Kram o trevlig helg i vildmarken ;)

//Git

alegni sa...

det där med god smak tycks vara släktfel. fina bilder från fina hem!
ha en trevlig helg, hanna!
kram
ingela

Deko-Impressionen sa...

Your blog is great and you have so many nice things.

Hello from Austria.
Katharina

Louise sa...

Roligt med glimtar från syskonens bostäder :) Tur att man inte dillade nåt om serviettringarna av kanelstänger...utan konstaterade att man tor att man INTE gör sådana :O)

SKOOGSTROLLET sa...

Vilken duktig tecknare till bror du har. Jag nöjer mig med att skissa trädgårdstankar i min ritbok. Tack och lov behöver ingen se dem ...

Kul att få se glimtar från olika hem.

Älskade pion sa...

Vad duktig din bror var att teckna,hallå. ;)fina lägenheter du visar. Ha en skön helg. Kram Ulrika

Elin sa...

Hej! Har precis hittat hit, underbar blogg!! precis min smak ;). jättekul med alla bilder.

ps. jag kommer definitivt att titta in om och om igen :)

Birgitte sa...

Ville bare kigge forbi og ønske dig en god helg. ;o)
Klem, Birgitte

♥ Fyra årstider sa...

Fler som är intresserade av inredning:-)
Kram Lotta

Skogsdoft & havsbris sa...

Det ser ju jättefint ut hemma hos dina syskon, särskilt din systers etta gillar jag! Små lägenheter är så mysiga på något sätt...
Wow, har din äldsta brorsa faktiskt ritat konstverket på väggen själv, det var jätteskickligt gjort! *imponerad* Tänk om man kunde teckna så där bra...

Nyanser av vitt sa...

Vilka fina bilder. Kul! Det verkar finnas en konstnär även i dina syskon.
Sköt om dig
kram Agneta

Inspiration i vitt sa...

ååå så mysigt i den lilla lägenheten och vad duktig din bror måste vara, är han konstnär?
Gillade de tre fattigmansburkarna, de var såå fina.
Kram på dig/Ingela.

Maria - Villa Krutbruket sa...

Morgon, morgon!

Helgen var helt ok, lugn och sansad. Läste väldigt mycket denna helg, var på sånt humör. Ligga inne under en filt med den "bra-iga" boken..
Sen var vi och shoppade lite, har tänkt att knäppa lite kort på det jag köpte ikväll och visa :)

Mosshjärta för 24:- ÅÅÅÅÅÅÅ du köpte inget??? Är du sjuk? *ler* Jisses vilket fynd pris..

Vi har tänkt att ha "kullersten" runt hela huset sen har vi pratat om att ha spottar i stenen som lyser upp.. Får se vad vi hittar på..
Tråkigt att era gått sönder, ska ni köpa nya eller?

Hehe, kan tänka mig att resten av din familj inte var så intresserade av Ikea. Toys´R´us var nog mer lockande..
Jag hade hoppats på en tripp till Ikea denna vecka och köpa 2 fotöljer men nu var Micke upptagen varje kväll med stora bilen så jag får väl vänta till nästa vecka :( Man är ju liksom lite hetsig, vill ju gärna att allting ska ske på en gång.NU!!!! :)

Ska ni hitta på idag då?

Hörs senare, KRAM!