fredag 8 maj 2009

Äntligen...

Hej på er!! Allt väl, hoppas jag : )

Ikväll har jag och maken byggt ihop 'ramen' till växthuset !!! Wohoo!
Glaset kvar att sätta dit, mura till 'grunden' som vi ska ställa den på, och lite annat pyssel.... ..men en bra början : D
Inga bilder på det än... det började regna, och blev mörkt innan vi fått ihop det... och så ser det mest ut som 'hej kom o hjälp mig' på går'n... så att dom fina växthusbilderna tar vi en annan dag ; )


För ett tag sen beställde jag bokstavs-schabloner på butik Vackra Hem... igår fick jag äntligen hem dom : D
Så nu har jag hela alfabetet... och ett &-tecken *pyssel pyssel*

I helgen blir det inte mer pyssel här hemma... vi ska på 25-års fest i Gävle imorgon. Lillebror ska firas : )

.
Ha nu riktigt gott i helgen!!
Kramar / Hanna


8 kommentarer:

Mia sa...

Jag älskar dessa bokstavsschabloner, har likadana själv, som jag vann i en tävling. Så enkla men så härlig detalj som man kan göra mycket med. :)

Trevlig helg!
Kram Mia

Heidi sa...

Hej
Tack för kommentar.
ja de är ganska nyttiga, En skorpa som är baserat på 40 st. blir 1.5points, bra va?
Lycka till med växthuset.ska bli spännande och se resultatet sedan.
Fina schabloner du har köpt.Skulle också vilja ha,jag får nöja mig med de som är 2cm...
kram o 3-vlig helg
Heidi

Uttan sa...

Så nyfiken jag blir hur ditt växthus kommer att se ut när det är färdigt.
Schablonerna är jag också nyfiken på att se hur det blir när du använt dem.
Ha en jätte bra helg och hoppas vädret blir bra.
Kram!

Anneli sa...

Hejhej!
har oxå dessa zinkbokstäver och siffror med - är helt underbara...kan man ju schablona med eller bara ha som prydnad...
kram
annelie

Marie//Tekla Maräng sa...

Schablonerna kan man nog använda till mycket.
Så spännande att ni har kommit till ramen av växthuset ska bli roligt att se det färdiga resultatet.
Hoppas att ni fick en härlig 25-årsfest hos brorsan.
Ha det gott:)

carina sa...

Kul med växthuset, spännande att se bilderna längre fram.
Vad roligt med bokstavsschablonerna.
Dessutom kom dom från Vackra hem, som jag brukar besöka med jämna mellanrum.
Jag är på jakt efter schabloner/stämplar, så vi får väl se vad jag hittar.
Föresten, så har jag en tävling hos mig nu....den första i historien.
Du är mycket välkommen att vara med.
Kul att gå på fest, ni hade säkert jätte trevligt.
Kram/Carina

Compact Garden sa...

Härligt att du fått upp maken från källaren:)
Jag önskar att det fanns tid för ett växthus denna sommaren men det får nog vänta :( vi har insett att tiden inte räcker till för allt vi vill göra..ser fram emot att gotta mej i dina bilder istället.

Ha en skön kväll kram Anne

Maria - Villa Krutbruket sa...

A men är det inte ägarinnan av ett växthus? Japp tror faktiskt att det är det :P
Hur känns det?
Tänk vad du kan så och greja, jippiii!
Jag har sått parika hemma, hoppas den tar sig... :)

Saknar dig, kanske du kan ta med datorn till jobbet :P

KRAAAAM!!!!!!!!!!!!!