torsdag 8 januari 2009

Vinter

Sitter o väntar på att en Arvid ska komma och köpa vår gamla 14-tummare... så jag passar på att göra ett litet inlägg här :) Blev så inspirerad av alla fina vinterbilder jag sett på bloggarna... tog med mig kameran ut en sväng ;)


Vedkistan på bron e överfull... går åt mycket ved nu :)


Fågelmaten vi gjorde häromdagen. Verkar va lite svårt för pippina o äta av dom...

Close up på fryst John Downie - frukt


Kaprifolen vid bron... ser ni gröna knopparna?
It's alive! :D



En favorit... priset står kvar på den... 9.75

Förflyttar oss till andra sidan huset.... här står mina vattenkannor...i väntan på bättre tider..




En morsdagspresent jag fick för två år sen. Glaset sprack helt plötsligt, i somras...är på jakt efter nytt, som passar. Lyktan e från House Doctor.
Pinnen i bakgrunden, hör till en 'hänggunga'.

Vinglasen e beredda på en ny sommar :)
Lilla gulliga salt-kupan har jag köpt på Boom för ett par år sen.

Här 'sover' en av mina taklökar... i en hemmagjord betongkruka.
Undrar om han kommer innan dt blir mörkt, Arvid....?
Har fortfarande inte hunnit ut på den utlåvade snowracer-åkningen med sonen..han har väntat hela dan :(
Nä, nu! Nu går vi ut!
Ha d gott, folks!!!
Tack för alla gulliga kommentarer! Love ya'll!
Kram Hanna

15 kommentarer:

Mjuka sa...

ljuvliga vinterbilder!!
kraaam Malin

Maria - Villa Krutbruket sa...

Vad mysigt det var att sitta och titta på dina vintriga ute bilder!! Kramar Maria

Maria - Villa Krutbruket sa...

Så mysigt att sitta och njuta av dina fina vintriga ute bilder!!! Kramar Maria

♥ Fyra årstider sa...

Vad fint du har ute och vilka härliga kort du bjuder på.
Kram Lotta

H A N N A S - F O R M sa...

Jättefina bilder du visar!

KRAM
Hanna

Skatan sa...

Hej!

Kul att hitta hit till din mysiga blogg :)

Nu skall jag spana in dina inlägg och vackra bilder!

/Anna

annashusidingtuna sa...

Härliga vinterbilder du visar idag!
Här går det också åt mycket ved just nu fas vi har inte så snygg förvaring som ni.
Kram Anna

Piitis sa...

It´s beautiful pictures.
Have a nice evening.
Bye
PiitiS

Jessica sa...

Hej
vilka fina bilder! Vad mycket fint du har ute (är det ett uterum?)
Fin vedlåda!

Må gott!
//
Jessica

Anneli sa...

Vilka superfina härliga vinterbilder - du ger verkligen Inspiration...
Kramar/Annelie

Anonym sa...

jättefina vinterkort du tagit! man får kli i händerna av allt mysigt du har! Kram Lena

Vero sa...

Oj, så mycket fina bilder. Underbara.

Önskar en trevlig helg!

Hanna i Det stora grå huset sa...

Jisses vilka underbara bilder du visar!!! fantastiska!!!

Du undrade om priset på mina kemtvättsgalgar... Jo, billigare nya om man säger så. 1kr/st fick jag ge. Överkomligt, eller hur?!

ha en fin dag!
Kram Hanna

Vero sa...

Vore kul om du vill hänga på den lilla stegutmaningen. Vi börjar först nästa vecka och är du inte riktigt kry tills dess så kommer vi säkert fortsätta veckan efter också.

Ha det gott! Krya på dig!

Lilla huset på prärien sa...

Åh vad mycket vackert du visar! Håll med om att vinterbilder är himla tjusiga :) Vi gillar ju vitt eller hur?! Hoppas att du fått sålt din tv nu!

Kram Jenny